Full version: Mina Bilder
Alba
Jahappp.....så tar vi en datorfråga från mig som vanligt....kan ju inte frångå rutinerna. naughty.gif

När jag laddar bilder från kameran läggs de automatisk i Mina Bilder och jag kan köra dem som Bildspel.
Jag har windows XP. Men jag kan inte komma fram till vad det är för program som kör detta.

På vår bärbara med Windows Vista är det en helt annan bildvisning som jag inte alls gillar. Jag skulle vilja ha samma system på vår bärbara.

Är det möjligt eller är det bara kopplat till Windows XP ?
eden
Jag har oxå en bärbar, priset på den är kopplat till W.Vista.Tycker inte heller om Vistan, men har du ett "vanligt" bildprogram så lägg bilderna där. Då kan du ha samma på dina datorer.
Så har jag löst det problemet, samma bildprogram på båda./eden
Alba
Det är så jag menar....jag vill ha samma program i den bärbara som jag har i min stationära ........men hur och var hittar jag det programmet för att lägga in det i den bärbara ?
DragonLady
CITAT (Alba @ 22-09-2008, 09:13) *
Jahappp.....så tar vi en datorfråga från mig som vanligt....kan ju inte frångå rutinerna. naughty.gif

När jag laddar bilder från kameran läggs de automatisk i Mina Bilder och jag kan köra dem som Bildspel.
Jag har windows XP. Men jag kan inte komma fram till vad det är för program som kör detta.

På vår bärbara med Windows Vista är det en helt annan bildvisning som jag inte alls gillar. Jag skulle vilja ha samma system på vår bärbara.

Är det möjligt eller är det bara kopplat till Windows XP ?

Det är ett program som heter Windows Bild- och faxvisare.
Om det finns i Vista vet jag inte för jag har inte det.
Alba
Nu har jag kollat och det finns inte i Vista. Det finns ett liknande som heter Windows Fotogalleri.
Helst hade jag ju velat ha samma som i XP men det verkar inte finnas för nerladdning.
eden
CITAT (Alba @ 22-09-2008, 14:30) *
Nu har jag kollat och det finns inte i Vista. Det finns ett liknande som heter Windows Fotogalleri.
Helst hade jag ju velat ha samma som i XP men det verkar inte finnas för nerladdning.

Det programet i vanliga Windovs kan du inte ladda över tillden bärbara.
Båda bioldprogramen ingår i operativet.
Själv köpte jag ett, eller rättare, tog bildprogramet som följde med kameran och körde in på båda datorerna.
Fungerar helt utan problem, och jag har samma program oavsett dator. yahoo.gif /eden
Alba
Ja visst kan man göra så. Jag har Photoshop och kan ha det i datorerna för mina foton men det vill jag inte.

Jag vill ha Windows eget program som finns i windows XP men som inte finns i Windows Vista.

Det jag undrade var om man kan hämta hem programmet ........."Visningsprogrammet för bilder och fax" och ladda ner det till
datorn med Vista.

Om jag förstår rätt så går det alltså inte göra så.

Jag får lära mig hantera Vistas "Windows Fotogalleri".
adamos
En bra lösning på detta är att använda Picasa http://picasa.google.se/ mycket lättanvänt gratisprogram för att visa och hålla koll på bilderna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon