Full version: En gräslig sak.....
Frideborg
Hej!
Häromdagen visade grannen mig sin nya fina grässax.Går på batteri.
Testade själv och blev förtjust i den.Spar energi o tid.
Det var en Bosch ca 995 kr.Ser nu att Coop bygg har en i annons för 495 kr.Kellen.
Nu till min undring:skall jag köpa den dyra eller den billiga.
Ibland kan det ju löna sig men vad tror ni?
Ser framför mig perfekta kanter och häckar.
Mvh Birgitta
Heda
Sånt här är ju så himla svårt! Man får två billiga för en dyr...så den behöver bara hålla hälften så länge...MEN....kommer den billiga att krångla och inte klippa bra? Kolla vad de anger för "klipplängd" för de olika, dvs hur länge kan jag klippa utan att ladda batteriet! Jag tror att just batteriet KAN vara en orsak till billigare pris....men man betalar ju för märket också.

Ibland betalar man otroligt mycket för märket och det är ju helt skitsamma enligt mig!

Hur mycket klipper du? Vore roligt att få någon sorts uppdatering....du kan ju jämföra med grannens om du köper den billigare. 495:- känns ju helt OK för mig, jag har också varit sugen men har hittills bara sett Boschs dyrare.

//Heda
renate
Jag har en Gardena ACCU Power,det är min andra,innan hade jag ACCU 6 den har sonen nu. Helt fantastiskt säger jag,jag klipper inte bara kanter jag frisera alla mina buxbomklot med den.Den nya är lite lättare än den gamla,de är köpt i Tyskland men finns här med.Jag tror skillnaden är kvalität på knivar och hållbarhet på batterierna.Varför inte prova den billigare varianten?
Bee
Vi köpte Gardenas variant i våras. Den funkade fint på måbärshäcken och den funkar väldigt bra som kantklippare. Vad jag gillar med den jämfört med den billigare vi hade innan (köpt på Home Shop, minns inte namnet) är att man laddar den som en mobiltelefon, dvs man behöver inte ta ur batteriet. Sen håller laddningen längre än på den billiga.

Om det är någon större skillnad mellan Gardena och Bosch vet jag inte, dom ser likadana ut men jag kan varmt rekommendera den typen av kantklippare.

Varning dock: Håll inga fingrar framför apparaten när den är i drift! Det kostade mycket plåster och elände (halva fingertoppen)!
Frideborg
Hej!
Tack för era utförliga svar.
Har 286 m2 kolonilott så det blir en del kanter att klippa.
Hade inte funderat på en sån här maskin förrän grannen demonstrerade sin nya på
på min lott.
Funderar nu på en Bosch el Gardena.
Fördelen med små maskiner är ju oxå att maken kommer att klippa med glädje.
mvh Birgitta W
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon