jonna71
22-09-2008, 23:22
Dottern har utedag i skogen med skolan i morgon, panik vad sätta på för kläder? Antar att det är lite blött i skogen efter senaste tidensen regnande och inte så varmt heller.
Myosotis
23-09-2008, 09:27
Lite taskigt att du inte har fått några svar alls! Här är ju så många småbarsföräldrar. Själv har jag tyvärr ingen aning alls om barn och hur som helst är det väl för sent nu. Hoppas du kom på något bra.
skogstroll
23-09-2008, 15:55
tja jag har ju inga själv tyvärr men när jag var en liten mulle så var det nog gummistövlar, kanske regnbyxor, tröja och jacka
Agneta456
24-09-2008, 19:33
Hade det varit mina barn, så hade dom fåt ta på sig gummistövlar, regnbyxor och jacka och om det regnar även regnjacka.
HelenaN
24-09-2008, 21:48
Hade det varit min 12 åriga flicka och hennes två tjej kompisar, som går i samma klass, så hade dom tagit på sig gummistövlar och regnbyxor och om det regnar även regnjacka och sydväst.
Kära nån Jonna, du måste vara väldigt osäker i din mammaroll om du fortfarande inte vet vad du ska sätta på ungen när hon ska ut i naturen. Nä, förlåt om jag är lite nojjig men eftersom alla dina inlägg här och på andra forum handlar om galonisar så misstänker jag faktiskt att du vill göra lite smygreklam. Var det inte en finsk firma som dryftades vid ett tillfälle?
Och Helena (alias Jonna??), jag har väldigt, väldigt svårt att föreställa mig tre tjejer i sexan, på väg in i puberteten med allt vad det innebär, att styra ut sig i regnbyxor och sydväst. Det låter lite väl otroligt.
blomkronan
25-09-2008, 08:43
Om det nu vore smygreklam, det ger inte mycke, att skriva på forum...

Det är bättre att annonsera på mera kända annonssidor.
Här har vi en 11 åring, ska hon och klassen ut i skogen så ska det mycket till om dom ens använder gummistövlar (det ska väl vara översvämmning innan)
Regnbyxor kan man bara glömma, men kanske, kanske en regnjacka eller annan vattentät jacka.
det dom tar på sig i den åldern här är tjocktröja, vindjacka, ev. tjockare sockar och gympaskor, är det kallt så kanske en mössa och fingervantar.
Det finns även en 6 åring i huset, hon har fått hem en lista med vad dom ska ha med sig när klassen gör utflykter: mössa, tumvantar, varm tröja, vindjacka, överdragsbyxor, riktiga sockor i bomull eller ull och stövlar vid behov.
Det jag saknade hos trådskaparen var att jag inte fick någon kläm på hur gammalt barnet var, är det ett lågstadiebarn så kan man klä dom i lämpligare kläder, men drar det sen uppåt i åldrarna så får dom lov att frysa och ta det om dom inte klär sig vettigare.
HelenaN
26-09-2008, 19:36
Alle
Jag förstår inte vad Ni menar, med smygreklan när det talas om regnkläder. Och jag är inte samma person som Jonna. Får jag inte lov att skriva egna inlägg, utan att ifrågasättas? Jag ser i era inlägg att Ni själv gör reklam för Pelle Svanslöv och nu antar jag att Ni anser att jag gör reklam för Pelle Svanslöv också. Om jag skriver ordet sko, så anser Ni också, att jag gör reklam för skor. Min flicka och hennes kompisar använder regnkläder och det tjänar dom på, det är därför dom gör det.
Om det är någon som är osäker i sin mamma roll, så ser det ut att vara Ni ALLE.
Jag ser även på Era andra inlägg på detta forum, att Ni brukar ha problem, med Era inlägg.
AgnetaCron
08-10-2008, 20:35
Bra svarat HelenaN
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.