per@ljuvahem.se
Hej!
Som vissa av er redan vet så driver jag webben Ljuvahem.se där jag samlar information om mördarsniglar och tips om bekämpning av mördarsniglar. Av GrönaMathilda (med snigelbaren) som jag samarbetar med har jag fått bifogade bilder.

Bilden med linjalen visar nyfödda (nykläckta?!?) mördarsniglar från GrönaMathildas ”mördarsniglarodling”
Bilden med äpplet är nytaget dock lite osäker på hur många dagar gamla som mördarsniglarna är.

Varsågoda

mvh

Per
Wilmer
Halledudanedå w00t.gif fear.gif crazy.gif Snipp snipp. Dylika kryllar komposten av på våren. Tvärr funkar inte snigelbaren här, den vänder kajjorna uppochner och in och ut på på nolltid för att mumsa i sig giftet.
Aqvakul
Vist är dom söta, de små liven...... blink.gif
per@ljuvahem.se
Man kan inte köra över snigelbaren med gräsklipparen heller, den tål inte det whistling.gif Skulle det fungera att gräva ner snigelbaren 5-10cm i komposten? Sniglarna hittar fram men inte fåglarna, får man hoppas. Själv har jag lagt en sten modell större på snigelbaren. Brukar även spraya SnigelBort på ägg och mördarsniglar. //Per

renate
Tack för bilderna Per,då är det inga mördasniglelbäbisar jag hitta här.Det är små åkersniglar jag har.Snip snip de med.De stora ljusbruna(4st)jag hittade för ett tag sedan kan ja vara vanliga skogssniglar(hoppas jag).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon