Full version: Grävning av land
Odlarinna
Jag har varit bortrest sista veckan och trädgården möter mig med 15 cm matta av ogräs.När jag nu skall gräva för nästa år ,måste jag verkligen ta bort allt? Räcker det inte att bara vända ner?
Som ni ser vill man göra det lätt för sig. Det är alltså inte kvickrot eller sånt! whistling.gif
KURT
Är det inte rotogräs så räcker det oftast att bara vända ner det.
Söttok06
Om man har Maskrosor och tistlar då. Är det rotogräs? Måste man rycka om de plantorna och ta bort alla rötter?
KURT
CITAT (Söttok06 @ 25-09-2008, 16:12) *
Om man har Maskrosor och tistlar då. Är det rotogräs? Måste man rycka om de plantorna och ta bort alla rötter?

Maskrosor och tistlarnas rötter skall bort, man kan använda en grep så brukar man få upp dem hela utan att de går av.
Odlarinna
Tack för svaren! Jag vänder ner jorden.Tänkte som så att kastar jag ogräset på komposten kommer jag använda den efter något år varför inte tillföra till jorden på en gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon