Full version: Små hibiskus plantor
Zappa
Har första gången sått egna hibiskusar och de har kommit upp och vuxit så fint men nu funderar jag eftersom jag har 3-4 skott i samma kruka, när skall jag dela på dem så de får utrymme att växa allihopa.... de är ca 10 cm höga nu med ca 5 små blad, är det för tidigt att röra dem eller? Vet att det inte är riktigt säsong att plantera om dem, men tänkte ändå göra så, är lite rädd att vissa ska knåpa av om de inte får utrymme att växa själva utan kvävs av de andra skotten....

Kan någon ge mig lite råd!!!

Tack på förhand

Zappa på Åland
Emser
Jag har sett samplanteringar av hibiskusar som varit runt 1m höga som inte har tagit skada av detta att dela kruka. Jag tror dock att chansen är ganksa stor att du bryter av dem eller nått i den stilen - så jag skulle låta dem vara kvar tillsammans tills de ska omplanteras i Jan.-Feb.! Då har de vuxit sig tillräckligt starka för att kunna vara solo!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon