Boxer
Är det någon som har satt små vårblommande lökväxter i en matta med revsuga?

Lyckas lökarna komma upp genom revsugan, och sedan lagom döljas av bladen?
Ingrid Zon3
Jag har revsuga "över" scilla o krokus. Fast revsugan planterades efter lökarna. Lökarna kommer upp utan problem, men bladen på min revsuga är inte höga nog att gömma scillabladen. Krokusen är mindre problem med för bladen är ju lite mer diskreta (och snygga med vita streck).
Boxer
Åh, vad bra! Då ska jag sätta lökarna där. tummenupp.gif

Jag får kanske vika ner bladen under revsugan om dom ser skräpiga ut.
Ingrid Zon3
Min scilla verkar gilla rabatter bättre än gräsmatta. Jag hade tänkt mig det hela tvärtom. Gissar att jag borde avråda dig från att sätta scilla i rabatter men de är ju så fina. Även om de sprider sig hej vilt.
Boxer
Tack för varningen, men jag hoppas att scillan ska sprida sig och inte kvävas under revsugan.

Jag har planterat en ormhassel och håller på att täcka marken under med revsugor, som gett sig ut i gräsmattan utan lov. Det skulle vara jättefint med en blå matta under på våren.

Kanske vintergäck skulle funka också g.gif vad tror ni.
Heda
Ja, sätt allt möjligt vet jag!! Kanske små botaniska tulpaner också, Balkansippa, Pärlhyacint och Porslinshyacint(doftar underbart). Revsugan lär ju inte bry sig och sedan gör du som du sa, viker ner de vissna bladen under Revsugan....

Själv har jag planterat Rosenplister och Ormöga med en massa lökar runtom....hoppas att det blir lika fint som i mitt huvud smile.gif

//Heda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon