Full version: Sexsnack!
Alexander-VG-zon3
hej hej

detta kanske kommer ge ramskri på en del här ,, men jag ska diskutera detta som jag funderat över

vad tror ni om olika läggningar ? en vana eller biologiskt ? eller både ock ?

jo om vi tänker oss heterosexuellt par . kvinnan har en vagina bröst och kvinnliga former,, männen har en penis och manliga kroppar det tänder ''vi'' på och använder för att få barn och njutning .

men tänk om kropparna från första början var skapade annorlunda !! , att kvinnan hade penis lite manligare kroppar och bröst medan männen hade vagina lite kvinnliga former .

då hade männen ev tänt på penis,manligare former och kvinnan hade då tänt på vagina,kvinnligare kroppar .

nu tänker jag enbart sexuellt ( inte hur man får barn ) . eller varför inte dubbelkönade ?

så vad tror ni om min lilla fundering .
messermark
Varför måste man ha en läggning, räcker det inte med att vara sexuell?
Det är min lilla fundering.. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (messermark @ 26-09-2008, 20:00) *
Varför måste man ha en läggning, räcker det inte med att vara sexuell?
Det är min lilla fundering.. smile.gif

visst räcker det för mig att alla va fritt sexuella( sex med vilket kön man vill och vilket antal man vill ) .

men kände att det blev svårare för mig att formulera mig med att enbart skriva ''sexuell''
Whiskuchi
CITAT (flaxss @ 26-09-2008, 20:53) *
men tänk om kropparna från första början var skapade annorlunda !! , att kvinnan hade penis lite manligare kroppar och bröst medan männen hade vagina lite kvinnliga former .

då hade männen ev tänt på penis,manligare former och kvinnan hade då tänt på vagina,kvinnligare kroppar .

Men männen hade ändå tänt på (vad som i ditt exempel vore) typiskt kvinnliga attribut och vice versa.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Whiskuchi @ 26-09-2008, 20:03) *
Men männen hade ändå tänt på (vad som i ditt exempel vore) typiskt kvinnliga attribut och vice versa.

jo det är det som jag tycker är intressant . hade det varit annorlunda så hade det varit normalt . men som i dagens samhälle enligt ''vissa'' inte är normalt för män att tända på en manlig kropp eller en kvinnlig kropp .

MariaS
Det finns väl mycke mer än de yttre attributen som gör att man "tänder". Personliga kemin t.ex.
Huggorm
Det beror helt och hållet på att varje levande organsisms främsta (undermedvetna) vilja är att reproducera sig och föra sin arvsmassa vidare. Därför är vi normalt sett skapta så att vi attraheras av det kön vi kan få barn med.
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 26-09-2008, 20:11) *
Det finns väl mycke mer än de yttre attributen som gör att man "tänder". Personliga kemin t.ex.

jodå visst finns det det , fast nu tog jag enbart upp den sexuella biten .

CITAT (Huggorm @ 26-09-2008, 20:12) *
Det beror helt och hållet på att varje levande organsisms främsta (undermedvetna) vilja är att reproducera sig och föra sin arvsmassa vidare. Därför är vi normalt sett skapta så att vi attraheras av det kön vi kan få barn med.

men det går ju också vända på det ( och allt )
Huggorm
CITAT (flaxss @ 26-09-2008, 21:14) *
men det går ju också vända på det ( och allt )

Hur menar du?
MariaS
CITAT (flaxss @ 26-09-2008, 21:14) *
jodå visst finns det det , fast nu tog jag enbart upp den sexuella biten .

Det var det jag menade. Personkemi är också sexuellt.

Även röst, ögon, muskler. För mig gäller i alla fall hela paketet
Wilmer
Tja, jag inbegriper oss i djurens värld. Jämför jag med övriga djur så vet de ju på något sätt "biologiskt" vem de "ska" tända på (för att föra sina gener vidare i det fallet - tror jag). Men vi har ju med en hjärna som förmodligen tänker lite annorlunda och lägger kanske (förhoppningsvis) till lite annat i erotiken än att (bara)avla barn. Jaha, och vad ville jag med detta? g.gif
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 26-09-2008, 21:16) *

Instämmer! tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 26-09-2008, 20:15) *
Hur menar du?

jo att hade det varit som jag skrev innan . hade det varit tvärtom hade väl också fortplantningen varit annorlunda .

CITAT (MariaS @ 26-09-2008, 20:16) *

visst är det också sexuellt och för mig gäller samma sak , men det är just en del av den som jag vill diskuterar om .
Whiskuchi
CITAT (flaxss @ 26-09-2008, 21:18) *
jo att hade det varit som jag skrev innan . hade det varit tvärtom hade väl också fortplantningen varit annorlunda .

Hade det varit helt tvärtom hade kvinnan satt på mannen (och mannen hade fött barn och bedövningarna hade sett helt annorlunda ut wink.gif), annars vore det väl ingen skillnad?
Huggorm
CITAT (flaxss @ 26-09-2008, 21:19) *

Hade vi sett tvärtom ut, så hade vi också attraherats av det motsatta. Evolutionen skulle snabbt se till att vi dras till det som hjälper oss med reproduceringen. Hade vi sett ut som älgar hade vi också ansett det vara det mest attraktiva
wolkenkrabber
CITAT (MariaS @ 26-09-2008, 21:16) *

Jag älskar en kvinna med stora svulstiga muskler!
bejron
Jag har ingen aning om hur det egentligen är. Men utifrån mig själv har jag det optimala. Barn med en man jag älskade och sammanboende med en kvinna jag älskar. Min exman har inga problem med det och inte mitt barn heller. Det är inte könet som avgör, det är kärleken. Låter man det vara så enkelt kan det faktiskt vara så enkelt. Det är dom som aldrig provat båda alternativen som har en åsikt.
Huggorm
CITAT (wolkenkrabber @ 26-09-2008, 21:29) *

Troligtvis för att ditt undermedvetna tror att en kroppsligt stark kvinna skall kunna ta hand om och skydda era barn bättre
Magdis
CITAT (wolkenkrabber @ 26-09-2008, 21:29) *

rotfl.gif ninja.gif

CITAT (bejron @ 26-09-2008, 21:31) *
Jag har ingen aning om hur det egentligen är. Men utifrån mig själv har jag det optimala. Barn med en man jag älskade och sammanboende med en kvinna jag älskar. Min exman har inga problem med det och inte mitt barn heller. Det är inte könet som avgör, det är kärleken. Låter man det vara så enkelt kan det faktiskt vara så enkelt. Det är dom som aldrig provat båda alternativen som har en åsikt.

Det låter helt perfekt! tummenupp.gif

flaxxs! Så här tror jag: att om vi sett annorlunda ut så hade vi ändå tänt på det motsatta könet (vanligtvis) men jag tror det är medfött att tända på samma kön, tror inte det är inlärt. Jag tror det finns där från födseln och således är naturligt.
Piccante
CITAT (bejron @ 26-09-2008, 21:31) *

så sant tummenupp.gif det viktigaste är väl att folk trivs.
Wilmer
yes.gif Som min polare alltid sa, all kärlek är vacker.
AndreasBlomquist
Jag lyssnade på Sofia Wistam idag på RixFM och hon hade en punkt i sitt program där hon pratade sex och ringde då upp Olle Waller, som är känd från TV och en riktig sex-förstå-sig-påare..

Han trodde i alla fall att vi var på väg emot ett samhälle där man inte klassificerar människor som hetero-, bi- eller homosexuella utan enbart som sexuella.. Man blir kär i en man eller kvinna och båda anses vara lika normalt eller okej. Det han baserade detta på var att det man pratade om i hans ungdom, det gjorde ungdomarna nu i sängkammaren. Således trodde han att utvecklingen skulle gå vidare emot ett enbart sexuellt samhälle..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon