stennie
Var ute en sväng med kameran idag..det var riktig sommarvärme ute idag!

stennie
Det kommer mera!

Alexander-VG-zon3
vackra växter och mysig trädgård du har !
zaaritha
Jag har inga foton--eftersom jag ej klarar att lägga in dem!
Men; här blommar clematis, rosen Rumba, fuchsior,dahlia, begonior,
fjärilskrasse, ipomoea, kaprifolen, m m.
stennie
Några till!

renate
Det är mycket som blommar hos dig,visst är det vackert med höstenfärgprakt på både blommor och träd.
Alexander-VG-zon3
CITAT (stennie @ 27-09-2008, 20:16) *
Några till!

åhhh en sådan vill jag ha !!! så vacker . var har du köpt den ? frön eller planta ?`

man får möjligtvis inte fråga om några sticklingar ? ( betalning eller byte!?)
stennie
Det är krasse...sås från frön...ettårig! Men visst är dom fina, jag missade nästan att så dom i år, dom är ett måste hos mig.
Anki V
Höstanemonerna är jag helt klart beredd att begå brott för att komma åt……. Stennie, var bor du? Vill du vara snäll och PM:a adressen? rtfm.gif

Jag sådde höstanemoner i fjol och de verkade ta sig så bra, de till och med blommade första hösten. Men någon Ångermanlandsvinte ville de inte veta av. Inte en enda av ca 15 plantor överlevde.

Milde tid vad det blommar hos dig… wub.gif

Jag som nyss kommit från stugan där jag tycker att det för att vara sista helgen i september blommar fantastiskt mycket. Jag satt till och med och knåpade ihop ett album med ett litet axplock av sånt som blommar nu. Blommar sista helgen i september

Annars ser det mest ut så här:
Gnagsydd så inte haren kommer åt åppelträdet.
[attachment=24894:hösten_0...lösning_.JPG]
Partytält åt sånt som kanske inte klarar vinterfukt.
[attachment=24895:hösten_0...lösning_.JPG]
Ställning över Roddarna så jag har något att lägga solsyddet på till våren.
[attachment=24896:hösten_0...lösning_.JPG]

/Anki
stennie
CITAT (Anki V @ 28-09-2008, 21:49) *
Höstanemonerna är jag helt klart beredd att begå brott för att komma åt……. Stennie, var bor du? Vill du vara snäll och PM:a adressen? rtfm.gif

/Anki

giggle.gif Om du åker så långt söderut som du kan....så bor jag där..ca 50 m från stranden naughty.gif Hittar du mig ska du få en planta blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon