Österläge
Nu precis kom jag på vad jag hade glömt - påminna alla västkust-odlaiter om Höstfesten på Lärjeåns trädgårdar!! Förra året var ni ju ett helt gäng, hoppas någon kommit ihåg det i år också! Vi i Svenska Örtasällskapet ska vara där imorgon och visa örtagården som vi är faddrar för, men tyvärr är vi bara där kl 11-13. Dagen fortsättter dock ända till kl 17 så det finns tid att se den och resten av trädgården, köpa vackra och spännande, dessutom ekologiskt odlade, växter och fika i det ekologiska cafét! Massa godsaker finns det där...

Lärjeåns trädgårdar ligger i Angered centrum i Göteborg, man tar spårvagn 4, 8 eller 9 till slutstationen Angered centrum och går sedan förbi köpcentrat och gymnasieskolan, det tar bara några minuter. Gratis entré.

Hoppas vi ses där!

Hälsningar Österläge (tidigare uteplatsen)
ingrid fuxwall
Vad synd att jag inte fick veta detta lite tidigare - hade gärna velat komma men nu är jag uppbokad.

Hoppas Ni som åker dit får en trevlig dag

ingrid
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kanske åker dit. Österläge vet du kanske om dom säljer pumpor?

Jag letar och letar och hittar inga pumpor. Bara prydnadspumpor finns men jag vill ha matpumpor.

Elisabeth
Höstfesten i Lärjeåns trädgårdar var en besvikelse.

Det enda dom sålde var potatis och smycken. Och must.

Elisabeth
Österläge
Håller med dig, det var inte mycket i år... Förra året var det ju över 20 försäljare!! I år var det tre... crying.gif Det går inte så bra för dem tyvärr, hoppas de kan rycka upp det så det blir bättre nästa år! Vi fick iaf en 20 besökare till örtagården, kul!
CITAT (Österläge @ 02-10-2008, 20:03) *
Håller med dig, det var inte mycket i år... Förra året var det ju över 20 försäljare!! I år var det tre... crying.gif Det går inte så bra för dem tyvärr, hoppas de kan rycka upp det så det blir bättre nästa år! Vi fick iaf en 20 besökare till örtagården, kul!

Österläge vi kände oss riktig lurade. Och var är höstfesten sade vi båda två......

Jag förstår nu att Gbg:s stad dom inte sponsrar. Jag gick inte ens och fikade så besviken kände jag mig.

Elisabeth
Österläge
Nej, stadsdelen kan inte längre hålla dem under armarna (de har stort underskott och det är inte riktigt försvarbart att sponsra en trädgård när folk går på soc o inte får vård i tid...) utan nu har de sagt att någon måste ta över och få det att bära sig. Synd att ni inte passade på att fika, de har så mycket gott!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon