Full version: Höst växter
Wetter
Hej

Vad tycker ni om höst växter som typ ljung. Själv har jag lagt ner med vinter plantering sparar dessa pengar tycker att det är som att elda up dem.
HelenJ
Jag är inte säker på vad du menar. Min perenna ljung är helt underbar, den är grön och fräsch hela året utom nu när den riktigt glöder i olika lila nyanser.

Om du syftar på krukor brukar jag ibland köpa ljung och prydnadskål. De kan klara hela vintern utan att bli trista.
Klint
Jag brukar ha en balkonglåda vid köksingången +ibland nån kruka.Jag köper nog för det mesta några ljung perenna vita,och blandar med lite blandat från skogen.Enris tallris gärna med kottar å bär sen finns det en växt med röda bär det blir jättefint vill jag vara riktigt ekonomisk plockar jag allt i skogen.
renate
än är mina sommarkrukor fina hade Cordilane och frost nja vadet nu heter och det är fin ännu entll har jag med ett silvrigt gräs och röd revsuga även den fin.Jag köpte 2 Heuchera som står på kökstrappan.Ljung köper jag inte tycker inte om ljung.Senare gör jag en kruka med fynd från skogen,tall och lite grenar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon