Krokodilen
Fick överta en massa årgångar av Allt om Trädgård tillsammans med huset. Har antecknat allt eftersom jag hittat bra tips. I en tidning fanns en lång artikel om hur man beskär alla olika sorters klematis, väldigt nyttig läsning för en nybörjare.

Alla tipsen jag hittat har jag lagt in i ett excell-ark. Nu är det bara så att jag är så klantig att jag på nåt underligt vis skrivit över anteckningen om i vilket nummer artikeln om att beskära klematis fanns. whistling.gif

Någon som vet? Jag har årgångarna från 2000.
Fågelvägen
Hej Krokodilen! Jag har nyligen haft klematisnumren framme. Artikeln om klematisbeskärning fanns i nummer 4, årgång 2004. En annan artikel, också med beskärningsråd, fanns i nr 11/2006.
Jag har inte lyckats lära mig tumreglerna för de olika klematissorterna, så dehär artiklarna åker fram ideligen.
Krokodilen
Toppen Fågelvägen, hjärtligt tack för hjälpen.
Lena thanks.gif
Fågelvägen
Hej Lena! Fint att du hittade mitt svar! Och hyggligt av förra husägarna att lämna kvar tidningarna. Det betyder väl att du fått överta en trädgård som ägarna brytt sig om?
tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon