Full version: höststök vid dammen
ankiironninge
[attachment=24885:DSC00681.JPG] Nu har löven börjat dala och jag tänker inte göra om misstaget från förra hösten, att inte täcka dammen från ALLA eklöv!! Var in en snabbis på bauhaus, där jag hade sett ett lövnät för damm. men ack......650 spänn...höll på att storkna... nä det fick vara . Jag tittade vidare i hyllorna och hittade ett annat nät, utan tillbehör, det vill säga fästanordning. köpte två nät a 54 kronor och plockade fram tältpinnarna. Nu kan löven falla!
DragonLady
Japp. har samma tanke... inte ett år till med en lövdamm..
Vad var det för nät du köpte ? för jag tänker inte heller köpa nät för hela lönen nono.gif
ankiironninge
[attachment=24959:DSC00695.JPG]
CITAT (DragonLady @ 29-09-2008, 11:51) *
Japp. har samma tanke... inte ett år till med en lövdamm..
Vad var det för nät du köpte ? för jag tänker inte heller köpa nät för hela lönen nono.gif

ja detta nät köpte jag. fick köpa 2 så det räckte över dammen. Material..något plastigt material..men duger gott.
kanske ser det inte direkt "vackert" ut, för man ser ju inte dammen så bra igenom nätet,
men hm...jag struntar i det, det får vara på när löven trillar som mest.. smile.gif finns på baushaus
skogstroll
ja jag har en sabla björk bredvid dammen, varje helg håvar jag upp ett gäng löv... blä. Nästa år blir det ajöss björk eller nät över dammen sad.gif
ankiironninge
CITAT (skogstroll @ 01-10-2008, 09:42) *
ja jag har en sabla björk bredvid dammen, varje helg håvar jag upp ett gäng löv... blä. Nästa år blir det ajöss björk eller nät över dammen sad.gif

vore ju synd om björken , om den mår bra.
Skänker ju skugga och svalka åt dammen.
köp ett nät istället smile.gif
skogstroll
jo lite synd vore det, fast jag har ju hela tomten full me träd... nät tycker jag ser så trist ut... men men kanske ändå whistling.gif
ankiironninge
CITAT (skogstroll @ 11-10-2008, 13:20) *
jo lite synd vore det, fast jag har ju hela tomten full me träd... nät tycker jag ser så trist ut... men men kanske ändå whistling.gif

håller med , det ser lite trist ut men sparar en del arbete och......när löven släppt då....
tar jag bort det, ska försöka ha pumpen på länge detta år..
skogstroll
Björken rök... lite ödsligt är det ju runt dammen men jag får försöka plantera något tåligt på bergknallen... har lagt lite sönderfördelade torvblock runt dammen och hällt lite jord ovanpå. Får hoppas att jag kan plantera något som trivs. Tranbäret verkar trivas i alla fall, och funkior. Och nu kommer första näckrosen för i år tummenupp.gif kanske blir en tur till Garden Aquatica snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon