Full version: Jag har huvudvärk
Markυs H
BLÅSTA!!!
evaisa
men kul........ flirting.gif
Alexander-VG-zon3
vadå kul ?
Piccante
Ser inte det roliga ?
evaisa
Jag tyckte det var kul med en lur-tråd för ovanlighetens skull. Först undrar man, varför skriver han om sin huvudvärk och sedan fnissade åtminstone jag glatt!

Att det sedan dök upp fler skojtrådar förstärkte fnisset.....

Men, jag orkar inte uppskatta så många fler lur-trådar. Jag gissar att han som började hade himla kul själv.
Nostalgia
confused.gif confused.gif confused.gif

Är jag dum ??? eller är det så att man som gäst kan använda någons profil confused.gif
Och ja jag är nog dum för jag förstår inte det roliga i det isåfall no.gif
Piccante
CITAT (evaisa @ 29-09-2008, 11:41) *
Jag tyckte det var kul med en lur-tråd för ovanlighetens skull. Först undrar man, varför skriver han om sin huvudvärk och sedan fnissade åtminstone jag glatt!

Att det sedan dök upp fler skojtrådar förstärkte fnisset.....

Men, jag orkar inte uppskatta så många fler lur-trådar. Jag gissar att han som började hade himla kul själv.

Jag visste inte ens att man kunde skriva inlägg som gäst? Och jag tycker inte alls det är kul om någon skriver som -Markus H- och -clivia- och postar massa töntinlägg. Jag trodde först i går natt att clivia hade fått fnatt på allvar men sedan såg jag att namnet inte stämde helt och idag har upptäckte jag att någon har postat i mitt namn. Jag ser det som trollbeteende att använda så snarlikt namn att det lätt kan förväxlas med reggade användare som i vanliga fall inte håller på så. ranting.gif Risken är ju att man misstänker folk i onödan för något de inte har gjort. Nu var inläggen rätt harmlösa men de kunde ju ha varit riktigt otrevliga oxå. Inte lika kul när man är drabbad själv.
Sofiia
Det var säkert ingen gäst då den skrev inlägget. Personen har säkert blivit avstängd från forumet.
blomkronan
Det konstiga är att man som gäst överhuvudtaget kan komma med inlägg...
jag blev själv lurad i går, var inte uppmärksam, såg inte att det var en "gäst" som skrivit
utan trodde det var ni -Markus H- och -clivia- som skrivit...
Nu var det ganska ofarligt inlägg men vad skriver denna "gäst" nästa gång... och vem kommer "gästen" lossas vara då????
MariaS
Det är ngn som har roat sig med att hacka sig in på forumet. Förmodligen ngn som tidigare blivit avstängd och nu vill "hämnas"

Det bästa är att anmäla inlägg som detta till admin och sen låta det vara.
Red Top
Det gjorde jag redan igår=)

Anmälde till admin alltså!
clivia
Och jag gör situationen ännu lättare och slutar. Det finns andra som vill skriva under mitt namn och det är verkligen tillåtet utan påföljder.

MVH/clivia
Piccante
CITAT (clivia @ 30-09-2008, 12:40) *
Och jag gör situationen ännu lättare och slutar. Det finns andra som vill skriva under mitt namn och det är verkligen tillåtet utan påföljder.

MVH/clivia

ska du lämna odla.nu ?
Jag tycker att admin borde utreda detta. De borde kunna kolla vilket IP-nummer personen hade som skrev under mitt och ditt namn. Känns olustigt att våra namn används av något troll.
Lady Hamilton
CITAT (Markus_H @ 29-09-2008, 11:50) *
....Jag visste inte ens att man kunde skriva inlägg som gäst? Och jag tycker inte alls det är kul om någon skriver som -Markus H- och -clivia- och postar massa töntinlägg. Jag trodde först i går natt att clivia hade fått fnatt på allvar men sedan såg jag att namnet inte stämde helt och idag har upptäckte jag att någon har postat i mitt namn......

Hur? kunde du 'se' att namnen inte stämde? Jag såg inläggen och kollade noga, men jag kunde inte se någon skillnad i stavningen av era namn. (namnen var stavade exakt som ni gör. - tecknen som nu står på sidorna ex -Markus H-, tillkom när nicknamnen blev omgjorda till "gäster") Däremot så såg man direkt i inläggen att det inte var "ni" som skrivit dem. Ex vis fanns inte era avatarer med och antal inlägg var entaliga. Gick in och kollad profilerna (som naturligtvis var "tomma") sökte på era namn på medlemslistan men då dök bara era riktiga namn upp, alltså ditt Markus o clivia. Tycker också att det är underligt att någon kan gå in och skriva under nicknamn som redan finns. Jag skulle också gärna vilja veta vad/hur detta gick till för nästa gång är det någon annan av oss som blir "förtrollade"
Göran Carlsson, Odla.nu
Det var en person som registrerade snarlika namn och det ip-numret är nu spärrat. Är man lite klurig kan man registrera med specialtecken så det nästan ser ut som någon användare som redan finns. Men gör man det bara för att bråka blir man naturligtvis avstängd.
Pia L
Lady Hamilton : Skillnaden i namnen är att odlas Markus har "markus_H" och den avstängda "markus H", inte stor skillnad, men den syns
Lady Hamilton
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 30-09-2008, 13:46) *
......Men gör man det bara för att bråka blir man naturligtvis avstängd......

Bra Göran bravo.gif Det visar att är man bara ute efter att "jäklas" blir man inte långvarig här på Odla nono.gif
clivia
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 30-09-2008, 13:46) *
Det var en person som registrerade snarlika namn och det ip-numret är nu spärrat. Är man lite klurig kan man registrera med specialtecken så det nästan ser ut som någon användare som redan finns. Men gör man det bara för att bråka blir man naturligtvis avstängd.

Det återstår att ta bort inlägg som jag inte har skrivit... För övrigt har de inte något med krukväxter att göra.

MVH/clivia
evaisa
Förlåt Markus och Clivia! Jag förstod inte att det var fel personer, kanske för att jag inte varit med så länge att jag känner igen er stil. Jag förstår fullkomligt att ni inte uppskattade tilltaget. Jag hoppas att Admin tar bort inläggen!

Eva
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag måste ju erkänna att jag inte heller såg med en gång att det inte var från "vår" Magnus.

Men förstår inte att man kan se något roligt i de överhuvudtaget.

Bra Göran att IP-nummret är spärrat nu.

Elisabeth
Aqvakul
Borde inte tråden tas bort?
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2008, 17:15) *

Jo det tycker jag. Alla dessa trådar som skrev i krukväxtavd under stulna identiteter borde tas bort.
Pia L
Varför? Dom kan väl vara kvar för att visa andra som har samma tankar vad som händer....eller?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ta bort dom
vanjalarsa
Hej

Jag fattar inte, vad det är för tråd med stulna identiteter?
Blir nyfiken..... confused.gif

MVh Vanjalarsa
blomkronan
CITAT (vanjalarsa @ 30-09-2008, 20:19) *
Hej

MVh Vanjalarsa

Denna tråd!!!!!!!
Aqvakul
och tre till......( med -Clivia - , som TS)
Piccante
CITAT (vanjalarsa @ 30-09-2008, 20:19) *
Hej

MVh Vanjalarsa

Om du jämför med mitt svar här så ser du att mitt namn är i fetstil och understruket. klickar du på namnet så kommer du till min profil. Trådskaparen lade till något tecken eller i mitt fall uteslöt ett tecken (jag heter ju Markus_H trollet skrev Markus H ). Både jag och Clivia drabbades av att någon använde våra namn för att skapa trådar som denna som bara innehöll nonsens! Om du ser på första inlägget så står det iofs Markus H men användaren har ingen profil längre eftersom personen är avstängd och det står "gäster" under.
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2008, 17:15) *

Jo det tycker jag också. Mycket obehagligt det här, det kan inte vara så kul för de drabbade att behöva se de här trådarna hela tiden. trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon