Hej!
Nu behöver jag er hjälp! Jag har inga antikroppar mot gluten men jag mår inte bra av spannmål. Har fått för mig att jag tål kokt dinkel bättre än rå men vill inte prova igen på ett tag eftersom jag blev så vissen när jag försökte återinföra spannmål.
Är det någon som känner till om det brukar vara lättare att tåla kokt än rå spannmål?
Jag provade Alf Spångbergs hälsogröt och det funkade bra. Dock är jag inte helt säker på om den skulle göra det i längden.
Jag bakade fint surdegsbröd på enbart fullkornsdinkel men det mådde jag inte bra av.
Havregrynsgröt går bra om jag kokar 1 dl havregryn men inte om jag kokar 1,5 dl.
Det är så knöligt att inte kunna äta bröd. Vi är mycket ute i skogen och då behöver jag ha matsäck med mig. Har ni inga tips när det gäller ovanstående så kanske ni har tips på spannmålsfri matsäck. Glutenfritt är inget alternativ eftersom det ofta innehåller snabba kolhydrater och det tål jag inte alls.
Om någon känner till något glutenfritt bröd med lågt GI så är det i och för sig också intressant att prova.