Full version: bygga lusthus
gammelnalle
Nå´n som vet var man hittar en ritning/skiss/byggbeskrivning på ett 6 eller 8-kantigt lusthus för sjävbygge?
Gjorde en sökning på "lusthus" här på odla nu, men inget som verkade intressant.

gammelnalle
ThomasJ
Jag har för mig att jag sett det i någon av de "självbyggar"-böcker som finns. Kommer inte ihåg vilken det var bara. sad.gif

//Thomas
Unn
i "små hus att bygga själv" av Hans Mårtensson (böcker från byggtjänst, icaförlag) finns ritning på både paviljong å lusthus.
(Du får gärna komma å bygga en paviljong hos mig sen när du är klar med din!) Hälsningar Unn
yla

om lusthus

att bygga ett lusthus
jag sökte på google o det fanns ännu mer att läsa om du skriver bygga lusthus på google
sen kan du bygga hos mej me laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
Hej alla glada trefliga "inläggare".
Man tackar för informationen.
länken "att bygga lusthus" http://biphome.spray.se/fam.polson/lusthus...ettlusthus.html
var en riktig höjdare.....
den andra "om lusthus" http://w1.451.telia.com/~u45105583/index.html
går ju använda som inspiration....
Boken skall införskaffas (snål smålänning som man är, blir det väl biblioteket)
Bakgrunden (torde vara mjöl, jäst, salt och vatten tongue.gif ) till att jag FUNDERAR på detta spektakel är mitt nuvarande växthusbygge på ca 27 m2 som börjar bli färdigt. Har i flera år samlat på fönster och hade ung så att det skulle räcka.
Men nu FICK jag en massa fönster, mot att jag hämtade dem. Så det blir till ett bygge till. (Kanske!)
Och nu verkar det som om det finns en efterfrågan.... biggrin.gif

Fyll gärna på med mer information och tips. Jag är idel öga! blink.gif

gammelnalle (=NMT?)
Wargen

Ingen som händelsevis vill KÖPA ett lusthus??? unsure.gif
Jag säljer mitt två år gamla lusthus, modell Lisa från Gräs-Torpsstugan. 8,2 m2, vitt med svart plåttak. Jag har satt 16.000:- som pris men då får köparen montera ner och hämta det. Jag hjälper såklart till. Priset är väl öppet för diskussion men det kostade 26.000:- för två år sedan och är väl inte billigare idag. Varför sälja det? Elräkningen måste betalas annars.... sad.gif
Och jag KAN överleva utan detta lusthus, har planer på ett hemmabygge istället, lite mer i Wargen-stil... smile.gif
Ingrid på Västkusten
www.jogo.se

Apropos inspirerande lusthus :-))))

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon