Full version: Stickling av paprika?
uno
Jag skall ju försöka hålla i gång växthuset under vintern (om det inte blir för dyrt) oh undrar om det går att sticklingsföröka paprikaväxten eller om jag måste fröså.
KURT
Ja det går normalt bra att sticklingsföröka både paprika, chilepeppar och tomat, men det kan ju alltid vara svårare på hösten med brist på ljus.
uno
CITAT (KURT @ 30-09-2008, 06:08) *
Ja det går normalt bra att sticklingsföröka både paprika, chilepeppar och tomat, men det kan ju alltid vara svårare på hösten med brist på ljus.

Vad tror Du Kurt, om ljuset räcker till för frösådd är det då troligt att det kan gå med stickling?
Piccante
kan du inte övervintra paprikan istället?
Bassam
Ett åriga växter det är mycket bättre om de öka med frö sådd.
H:Bassam
KURT
CITAT (Bassam @ 01-10-2008, 23:13) *
Ett åriga växter det är mycket bättre om de öka med frö sådd.
H:Bassam

Ja, men nu gällde det ju det här paprika!
Piccante
om man ändå har värme i växthuset över vintern (iaf frostfritt) så skulle jag försöka övervintra den utan att böka med sticklingar. Paprika och chili brukar gå att övervintra om man låter dem "vintra in". Gödsla och vattna inte för mkt på hösten utan låt dem gå i vila. Enda risken är att de är känsliga för spinn och annan ohyra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon