Eva i Skåne
Jag köpte en 3-pack portlack från Odlas sommarutförsäljning. Jag har dom i en stor ampel. Nu är frågan om jag ska flytta dem till en rabatt eller de ska få hänga kvar tills de vissnar.
KURT
Portlak skall vara ettårig, men jag vet inte om man kan få den att blomma och sätta frö så att den automatiskt kommer upp nytt på våren?
Alexander-VG-zon3
jag har också denna för första gången , den är inte härdig vad jag förstått tål inte frost. nu har jag min inne i köksfönstret i östläge i rätt så dragit fönster . den lever än och blommar har varit inne nu i en månad . tänkte ha den kvar där över vintern och så får jag se om den klarar sig .
Alexander-VG-zon3
CITAT (KURT @ 30-09-2008, 10:20) *
Portlak skall vara ettårig, men jag vet inte om man kan få den att blomma och sätta frö så att den automatiskt kommer upp nytt på våren?

fast alla är inte ettåriga det är bara vi som odlar dom så . Grandiflora sorten ( tror det va så dom hette ) växer vild i Brasilien tror jag där den växer åretrunt .

jag testar med att försöka hålla den vid liv inne . annars så får man väl försöka spara frön .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon