Full version: Är det någon som
Ciczi
Trädgården 2008

Säsongen började med en anemon som inte fattat att det var februari.

Årets krokusar

Rosenripsen tror att det är vår den 4/3

Mina danska irisar blommar fint 15/3

Phoenix canariensis på friland den 26/4

Double beauty of Apeldoorn är senaste tillskottet i tulpansamlingen

En del av förgätmigejhavet 12/5.

En doftande påsklilja.

mvh Ciczi
Boxer
Suck! smile.gif Var det så vackert i våras? wub.gif

CITAT (Ciczi @ 30-09-2008, 22:33) *

*Suck* igen wub.gif
Ciczi

En del av förgätmigejhavet 12/5.

En doftande påsklilja.

mvh Ciczi
Aqvakul
Så trevligt att följa en säsong i din trädgård! wub.gif
Ciczi

En av mina absoluta favoriter. höstvädd - Isaac House. I år blommade den redan 3/6.

Min stora palm

Tidlösa, naken och vacker. 22/9

En del av den stora rabatten den 22/9

mvh Ciczi
CillaM
Fina bilder, nu har man verkligen något att se fram emot till nästa år!
Alexander-VG-zon3
vackra bilder !! , hur har du tänkt skydda palmerna ?
blomkronan
Underbart... att se sådana fina bilder coolgleam.gif (nu när första frosten kommit crying.gif -Zon 2)
Palmen...? är det väderkvarn? hur övervintrar du den?
kompiskram.gif //Mari
Ciczi
Palmerna kommer få vinter täcke av jute och fiberväv samt leecakulor i backen för dräneringens skull. Vid behov kommer även frigolit användas.

Nej det är inga väderkvarnspalmer. Detta är två olika arter av Phoenix.

mvh Ciczi
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ciczi @ 01-10-2008, 06:31) *
Palmerna kommer få vinter täcke av jute och fiberväv samt leecakulor i backen för dräneringens skull. Vid behov kommer även frigolit användas.

Nej det är inga väderkvarnspalmer. Detta är två olika arter av Phoenix.

mvh Ciczi

min Kanariepalm fick förra vintern frigolitskydd som fylldes helt med leca plus isolerat utan på med flera var grönvinterväv tror även jag värmde upp med värmeljus . lägst -10c i luften och den fick ändå vinterskador .

väven hjälper +5c varmare , så får du -10c en natt så kommer din pymgedadel få det ca -5c och den kommer ändå bli svårtskadad . pygmedadlen är en tropiskpalm som inte tål kyla under -3c -6c . min större än din fick skador vid -2c -1c .

det är min erfarenhet av dessa palmer ! , kanariepalmen kommer nog klara sig hos dig men du måste nog ha bättre skydd .

Pygmedadelplamen hade jag inte haft ute den kommer inte bli vacker av det . som jag skrev innan den är tropisk och ger under en varm sommar ca 2-5nya blad . kommer din palm då blir svårt skadad av kyla,vår solen så kommer den som bäst ev producera 5blad . min tar jag in i sept och vinterförvara inne .
stennie
Gud!...va jag längtar till nästa vår!!!!!!

Härliga bilder!
Alba
Tack för rundvandringen.
Ja tänk när en liten Anemon tittat upp redan i februari så glad man blir.

Vilken härlig blandning av växter......palm i trädgården.....ja det är något som jag bara får drömma om.
Ciczi
CITAT (Alba @ 01-10-2008, 13:25) *
Tack för rundvandringen.
Ja tänk när en liten Anemon tittat upp redan i februari så glad man blir.

Vilken härlig blandning av växter......palm i trädgården.....ja det är något som jag bara får drömma om.

Du kan ju ha dem i kruka Alba! biggrin.gif

Ciczi
ingrid fuxwall
Tack för titten - missförstod och fick för mig att du hade öppen trädgårdsvisning, men det hade du ju på något sätt
Ciczi
tja har du vägarna förbi är du välkommen... biggrin.gif

Ciczi
Klint
biggrin.gif Oh,va kul att se!
renate
Det där var längtan till våren bilder,det behöver vi nu i höstrusket.Tack för titten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon