Full version: Bus på jobbet
Bee
I en annan tråd blev jag påmind om småbus på jobbet (chokladkulan som rullar iväg). Rätt harmlösa saker man gör bara på skoj och gärna när chefen inte är där.

För flera år sen fick vi nya bärbara decttelefoner på jobbet. Det visade sig att när dom låg på skrivbordet och det ringde så rörde telefonen på sig om man hade aktiverat vibreringsfunktionen eller vad det nu heter. Det var ganska nytt på den tiden. Jag utmanade en kollega och sa att min telefon minsann kryper fortare än hans. Han antog utmaningen! Det krävdes två ytterligare kolleger som på exakt samma tid ringde upp var och en av oss. Sen skulle det ringa tills den automatiska telefonsvararen gick in, ca 4 signaler. Vi satte oss alla vid ett pausbord och mätte ut noggrannt var "starten" skulle gå. Kollegerna ringde upp och telefonerna kröp iväg. Vi skrattade alla så vi skrek rotfl.gif och folk i närheten kom och undrade vad vi höll på med. Några skakade på huvudet och mumlade ngt om "kan vuxna människor göra sånt här!!". Dom flesta tyckte det var rätt kul dock. Och jo, min telefon vann med 1 cm.

Vilka är era bus på jobbet?

Myosotis
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Underbart!
MariaS
Jaha. Det är den här tråden jag ska kolla för att se vilket bus mina anstälda kommer hitta på då rotfl.gif rotfl.gif
Chamomille
giggle.gif
Roligt! Sånt "trams" har vi skrattat halvt ihjäl oss åt, fast då har chefen smygit runt hörnet och hört hälften... biggrin.gif Och han vill gärna höra också...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon