malleangel
Köpte en gullranka igår i en blomsterhandel. Försökte kolla den när jag köpte, kikade lite på jorden och såg inget jag reagerade över vid snabb överblick.

satte dem att suga vatten underifrån för att ge dem en ordentlig vattning när jag kom hem. Nu på morgonen när de stått och runnit av sig så ser det ut som att översta jordskiktet ser ut att vara täckt med tunt vitt ludd... är det ohyra? ullöss lr annat? eller kanske bara är damm? de har mkt blommor där jag handlade min?
Har inte tagit bort det.. ville veta vad det är innan!

Ska iväg under dagen, jag hoppas att jag får några användbara svar! NI kommer alltid med så smarta funderingar och svar smile.gif
DragonLady
Mögel kanske.. g.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
För mycket vatten, då blir det mögel på jorden
malleangel
Tror ni att det hjälper om jag tar bort översta jordlagret och ger den ny?

Trist när man köper nya blommor... försökte verkligen kolla. men det syndes efter att den fick vatten, den var åt det torra hållet när jag köpte den igår.
Kee
Skulle påstå att det räcker att bara vispa runt lite i det översta jordlaget och därefter vattna sparsammare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon