Full version: Små små plastkrukor
evaisa
Idag tänkte jag ordna bland sticklingarna. De har stått flera i stora krukor men jag ville ha en i varje kruka. Det är bladskott av olika sansevierior - ganska smala - som skall få rötter. För att få bättre plats ville jag ha riktigt små plastkrukor - såna som man brukar kunna köpa miniplantor i.

jag skulle även ha pyttesmå ytterkrukor. I en affär hade jag tur. Där hade de just rensat ut dåliga småplantor och när jag frågade efter småkrukor så fick jag de krukor ändå höll på att slänga.

Men sedan var jag på plantagen. Där hävdade de att de aldrig slängde några dåliga småplantor. De enda små krukor de hade var lerkrukor.......

Miniytterkrukor finns i varje butik som säljer blommor. Men skall det vara omöjligt att hitta innerkrukor?
Alba
Jag har köpt små krukor ca 5 cm höga och en diameter på ca 5-6 cm. De står i ett brätte med totalt 20 krukor.
Jag minns inte var jag köpte dem men har sett dem på Plantagen i våras.
WingDing
Jag köpte 40st krukor 6x6x6cm för 25kr på granngården (fd lantmännen).

Sen hade willabgarden 216st 8x8x8cm för 84kr.

Hoppas det hjälper dig nått.

Mvh Fredrik
evaisa
Tack! Fler förslag välkomnas eftersom granngården verkar ligga på landet... Och, höstsorteringen är inte den bästa på plantagen......

Det är möjligt att jag bara är en surtant. Men om jag bor i landets näst största stad och går till en av de största blom o trädgårdsbutikerna så förväntar jag mig att det skall kunna finnas vanliga krukor - i olika storlekar. Det finns banne mej allt möjligt, trädgårdstomtar, plastbackar att ha inomhus, grillar, ljus, ljustakar, dukar, godis, ved?!, men inte något så basalt som små plastkrukor. Det fanns inga halvsmå heller. Eller mellanstora...

Lerkrukorna fanns däremot i massor av modeller. Men nu är det så att rötterna inte mår bra i dessa krukor så jag föredrar fula plast dito.

När jag var på Kreta i somras såg jag en tankeväckande skylt utanför en fiskrestaurang. "Det finns särskilda affärer för glass - detta är en fiskrestaurang!" Det skulle kunna formuleras om till: Vill ni ha pynt och krams - gå till en blombutik! Vill du ha krukor? Gå nån annanstans.......

WingDing
HAHAHA min kompis i Stockholm har samma problem.

Han fick ta plast glas å borra hål i botten Blogg---> http://cevald.blogspot.com/

Men hittade en online butik ----> http://www.wexthuset.com/default.asp?sp_pi...sp_product=8004

Där du hittar 6x6cm stora krukor i plast.

Mvh Fredrik

Ps snart hittar man inte bensin på macken heller bara mjölk å ost Ds
evaisa
Ja, Jättetack! En onlinebutik var precis vad jag behövde! Och dom hade just såna krukor jag letat efter.... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon