cissi i onsala
Spa och spa - nu förtiden skall vi vara så nyttiga och när vi äntligen är lediga så skall vi göra något för nuftigt, har vi tur så hinner vi vila upp oss och komma ut som nya människor på en helg!

Nix, jag föreslår att ni bara kopplar av och slöar och struntar i att vara effektivt nyttiga för en stund. Här får du tips på ett slott, där du kan vila ut framför brasan. Detta slott är ett ställe där många kändisar och andra välbevakade bor när de är i göteborg, det ligger på lagom avstånd och går att bevaka och så är det såååå lyxigt. Egan vinkällare osv

thorskogsslott

fler förslag kan man hitta om man läser bröllopsguiden, där är herrgårdar och slott samlade.

Bröllopsguiden

Lev väl - men inte för väl!

wub.gif
Annki
Man kan även ta färjan över till Danmark och bo med vallgrav, slottspark och härligt romantiska rum på Stora Restrups herrgård vid Limfjorden. Det har vi gjort några gånger och det är underbart! Och klart billigare än motsvarande lyx i Sverige. tongue.gif
Hannele
Jag bor ju i ett slott! Jag äger en hängmatta.
Och vill jag ha äventyr, sätter jag upp tält i trädgården... tongue.gif
Annki
Men var har du vallgraven, Hannele?
Hannele

Här är vallgraven! tongue.gif
Vi hade faktiskt en egen bäck, innan VA-verket grävde bort den... sad.gif
Adri-Anne
Lyxigt.!!

En rosen- och kaprifolberså, som doftar ljuvligt, helt skyddat för insyn. Varm, sammetsvart natt med nymåne och miljarder stjärnor.
I bersån en stor zinkbalja, med vatten och en badkudde för nacken. I från ena handtaget på baljan hänger en stor örtpåse fylld med kamomill, lavendel, citronmeliss och rosenblad, i vattnet flyter rosen och kaprifolblommor. Uppe i huset står ett fönster öppet och Kiri Te Kanavas ljuvliga röst i sommarnatten.
Detta är en lyx som för mig går utöver allt annat. Och det är helt gratis och mycket nyttigt. wub.gif wub.gif
Annki
Okej, okej, okej! smile.gif Jag hajar budskapet - och jag håller med damerna! Lyx är ofta väldigt enkel. Lyx är för mig att få sitta på en stubbe i min barndoms skog i Sörmland, den med de högra granarna, den mjuka mossan, de gula kantarellerna, den friska luften och där det är absolut TYST! Inte en susning av en bil. Långt till alla vägar....

Just nu är lyx de nätter jag får lägga mig i sängen och läsa Carl Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia" och jag inte har ont.

Men Stora Resterup är så himla charmigt det också! wub.gif

PS. Snygg vallgrav Hannele!
Hannele
"PS. Snygg vallgrav Hannele!"

Tja, vallgraven är väl allmänning, gräsmattan är grannens... tongue.gif
Det såg mycket bättre ut med bäck.
adrian
Jag tycker vallgraven är MAGNIFIK... biggrin.gif biggrin.gif
(men var är krokodilen?????) blink.gif
Almdalen
CITAT (cissi i onsala @ 11-09-2003, 22:50)
Spa och spa - nu förtiden skall vi vara så nyttiga och när vi äntligen är lediga så skall vi göra något för nuftigt, har vi tur så hinner vi vila upp oss och komma ut som nya människor på en helg!

Nix, jag föreslår att ni bara kopplar av och slöar och struntar i att vara effektivt nyttiga för en stund. Här får du tips på ett slott, där du kan vila ut framför brasan. Detta slott är ett ställe där många kändisar och andra välbevakade bor när de är i göteborg, det ligger på lagom avstånd och går att bevaka och så är det såååå lyxigt. Egan vinkällare osv

Tur att jag har både ett "slott" med brasa, egen "vinkällare", bra bibliotek eget kök och en underbar trädgård att vandra runt i. Bevakat är det kanske inte men jag har överfallslarm.
Där tillbringar jag all ledig tid, visst har jag det lyxigt!!
wub.gif
ariana
Almdalen du har både nyttigt och lyxigt tror jag
har flera gånger tittat på din fina lavendelgång underbar o brunnen
stora ytor måste vara härligt
vi har just kommit hem från en veckas ledighet från trädgård och allt annat
visst är det skönt att se nåt annat ibland
och en stor lyx att ha tid tillsammans
få lite ombyte på vardagen
nu faller löven här och min trädgård börjar se risig ut det har varit så torrt här så länge
fast jag fick lite fina bilder idag skall se om jag får in några rolleyes.gif

vissa dar känns det som livet är otroligt lyxigt
tex när jag fått alla färgerna på paletten då står tiden still wub.gif biggrin.gif
Hannele
Äntligen, adrian!
Trodde aldrig att någon skulle fråga om vår trevliga krokodil. wub.gif

Bor man i ett slott och har en vallgrav, har man väl även en krokodil?
Det har väl alla?
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon