Full version: Symaskin
Pjater
Ja som sagt jag letar efter en symaskin gärna begagnad för den behöver inte vara för avancerad iheller.
Så var kan man hitta en så då, vill ni vara snälla och hjälpa mej??

smiley_small_hug.gif
KURT
Förutom blocket och andra liknande ställen så kan du ju prova sysidan.se . Förutom att det finns endel annonser där, så kan du i forumet säkert få tips på vad du skall leta efter och vad du skall undvika och vad du skall se upp med.
flower
Såg häromdagen att LIDL i Gävle hade symaskiner för 699 kronor, så har du ngn LIDL-butik där du bor så kika om inte de har oxå.
titti49zon6
COOP Forum har en maskin för ca 1000 lappen
Anma
Jag rekommenderar att köpa en bra, begagnad istället för ny och billig. När det gäller symaskiner är de billiga kassa....

Satsa på en äldre Husqvarna.
Eva-Helene
Min ena syster köpte en Viking i Husqvarna-butiken för nästan 10 år sedan. Den fungerar alldeles utmärkt, har aldrig krånglat och hon syr väldigt mycket - säkert 10 timmar/vecka i snitt!
Pjater
Ok tack, det var inte så farligt dyrt då sweatingbullets.gif
Eva-Helene
En rättelse: min syster har en Meister 165. Inte Husqvarna - men hon köpte den i en Husqvarna-butik!
ingrid fuxwall
Mitt råd är att man köper en kvalitets maskin.
Den jag köpte begagnad fick jag mer för när jag sålde den fast det var ju några år mellan och penningvärdet och allt det där men ska man ha symaskin så ska man köpa märkesvara - min åsikt
blomkronan
För ca 15 år sedan köpte jag en "Husqvarna 2000" begangnad i butik för 2000:-. Jätte nöjd med den.
Några år sedan öppnade jag en hem och inredningsbutik, och tog emot sömnadsbeställningar på gardiner. (Har inte butiken kvar) Tyckte då att jag behövde en bättre maskin köpte mig en "ny" Bernina för 8000:-. Den är ok att sy med, men jag måste säga att min husqvarna som i dag är runt 50 år gamal (modellen i grön stål) är den bästa maskin jag har haft och har kvar. Har haft en "billig"modell, som jag körde slut på, på ett år!

Mitt råd är oxå köp en begagnad kvalitet maskin typ husqvarna, och ev serva den, då har du en maskin du kommer bli nöjd med.

Dom billiga symaskinerna du kan köpa i dag på tex rusta, kan du ha riktig otur med, ojämna stygn så efter flera timmars jobb, släpper sömmarna och allt går åt H.... Då har du kastat 700-1000:- i sjön, du kommer inte villja sy på den mera...
Netha
CITAT (blomkronan @ 03-10-2008, 22:04) *
För ca 15 år sedan köpte jag en "Husqvarna 2000" begangnad i butik för 2000:-. Jätte nöjd med den.
Några år sedan öppnade jag en hem och inredningsbutik, och tog emot sömnadsbeställningar på gardiner. (Har inte butiken kvar) Tyckte då att jag behövde en bättre maskin köpte mig en "ny" Bernina för 8000:-. Den är ok att sy med, men jag måste säga att min husqvarna som i dag är runt 50 år gamal (modellen i grön stål) är den bästa maskin jag har haft och har kvar. Har haft en "billig"modell, som jag körde slut på, på ett år!

Mitt råd är oxå köp en begagnad kvalitet maskin typ husqvarna, och ev serva den, då har du en maskin du kommer bli nöjd med.

Dom billiga symaskinerna du kan köpa i dag på tex rusta, kan du ha riktig otur med, ojämna stygn så efter flera timmars jobb, släpper sömmarna och allt går åt H.... Då har du kastat 700-1000:- i sjön, du kommer inte villja sy på den mera...

Håller absolut med om att Husqvarna är värd att satsa på.
Hade min i mer än 30 år, dottern har den nu och hon syr en hel del.

Köper man en billig maskin på t.ex stormarknad så ska man vara medveten om att ingen
symaskinsreparatör tar emot och repar dessa maskiner.

Den må vara billig i inköp men blir det fel på den så ....sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon