hur ska jag göra för att ladda upp bilder?DET GÅR BARA INTE. har testat med olika webbläsare men vaje gång så kommer det bara upp webbsidan kan inte visas. jag vet ju egentligen hur man ska göra men det går bara inte tacksam för svar
Red Top
03-10-2008, 09:37
Här kommer ngr tips. En länk till tidigare frågor och svar: Hur gör jag?
*Stintan*
03-10-2008, 12:36
Om du menar att lägga in bilder i inlägg så finns förklaring i nedanstående länk
tack så mycket. ska testa igen fast tror det är så jag gjort. men testar
mimmin
03-10-2008, 13:05
tyvärr. det går inte alls. är det nån skillnad på 1000 k och 1000 kb??? bilden är på 394 kb. tack iaf
KURT
03-10-2008, 13:21
Lägga annars bilden någon annan stans på nätet där du inte behöver bekymra dig om storleken t ex http://www.imageshack.us/ Och kopera sedan bara adressen till bilden till "infoga en bild".
mimmin
03-10-2008, 13:34
tackar ska testa detta
fruktansvärt frustrerande är det iaf*s*
Myosotis
03-10-2008, 15:03
Jag hade samma problem i början och fick då hjälp med att förminska mina bilder. 394 kB kan nog fortfarande vara för stort, det har med pixlar att göra också. Testa att lägga in en liten bild först för att se om det är där felet ligger. Jag förminskar mina så här: Högerklicka på bilden i fråga i Explorern och välj "Öppna med" - Microsoft Paint. Där under "Bild" kan du ändra storlek (min version är inte på svenska , så jag kan inte förklara bättre, men här är det andra alternativet uppifrån), du skriver in procentsiffror på både höjd och bredd. Kom ihåg att spara bilden under ett annat namn så att du inte ersätter din ursprungliga bild med den förminskade.
mimmin
03-10-2008, 15:04
jag fattar inte jag testade med imageshack, men min data bara tuggar. det händer inget. börjar tro det är nåt fel på datan....för mig kan det ju inte va?? jag får väl försöka med en annan dator sen kanske
tack till er som försökt hjälpa mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.