Full version: Fruktig konst
cato
Nu har den snart suttit där en hel vecka. Först i dag hade jag kameran med.
Här har ni årets äppeltavla. Drygt 30000 äpplen har gått åt.
Emma Karp Lunström är konstnären.
Aqvakul
Jättetjusigt! Fast lite grämer det mig att man sas "leker med maten".......
Myosotis
Fin, men det har funnits mycket finare tycker jag. Kan förstå din synpunkt, aq, men jag antar att fåglarna får äta upp resterna sen? Då är det ju inte bortkastat utan bara en gigantisk fågelmatning.
Snöflinga
Så skickligt gjort och så vackert tummenupp.gif Undrar hur de får dit äpplena ? Så där tycker jag gärna att de får "leka" med maten ... då är det värre när äppelägarna dumpar frukten i närheten av vägar och äventyrar både människo och djurliv nono.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 04-10-2008, 17:26) *
Så skickligt gjort och så vackert tummenupp.gif Undrar hur de får dit äpplena ?

Bakgrunden är en "spikmatta".... Väldigt imponerande "live" med havet i fonden...
Netha
Så vacker tavla yes.gif
Nog för att jag samtidigt tänker ... hur sjutton kan man förstöra sååå mycket frukt
som vi får betala 21,90kr/kg för
DragonLady
What a waste of fruit... vad är det för fel på färg g.gif
Anma
Tjusigt!
På tal om frukt som går till spillo, ni med äppelträd, hur många av er tar hand om varenda ett av äpplena?
Bättre då att göra konst av dem, om än tilfällig, istället för att slänga dem i komposten...
Aqvakul
CITAT (Anma @ 05-10-2008, 22:13) *
Tjusigt!
På tal om frukt som går till spillo, ni med äppelträd, hur många av er tar hand om varenda ett av äpplena?
Bättre då att göra konst av dem, om än tilfällig, istället för att slänga dem i komposten...

Jag kan köpa ditt argument, men om man är uppfostrad sen barndomen att mat närmast är heligt så sitter det i ryggmärgen.....
Vippan
CITAT (cato @ 03-10-2008, 23:01) *
Nu har den snart suttit där en hel vecka. Först i dag hade jag kameran med.
Här har ni årets äppeltavla. Drygt 30000 äpplen har gått åt.
Emma Karp Lunström är konstnären.

Vilka kreativa människor det finns,verkligen ett mustigt motiv,jättefint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon