Full version: Telefonfråga
Bee
Nu har jag kollat lite här o var men inte kommit på det. Hoppas att någon här på Odla kan lösa mitt problem:

Hur gör jag för att få in en särskild låt i min mobiltelefon som folk som ringer mig hör?
Jag menar att i stället för att folk som ringer mig hör den vanliga ringsignalen så får dom lyssna till tex Dios "Don't talk to strangers" (Ett exempel bara, jag har den som egen ringsignal, dvs jag själv uppmanas att inte prata med främlingar när någon ringer mig biggrin.gif )
Jag hittar inget i manualen och inget på Sony Ericssons sajt. Min telefon heter K750i men det skall inte spela någon roll vad jag förstår (sonen har Nokia och han har det, jag vill liksom "bräcka" honom), alla telefoner skall ha den här funktionen. MEN JAG HITTAR DEN INTE! Så snälla, hjälp mig!

Det känns som en djungel. Jag har lyckats lägga in ringsignaler för vissa som ringer, maken har en egen signal tex. Men alla som ringer mig får höra den gamla vanliga ringsignalen. Det är det jag vill ändra på.

Edit: stavfel
RibesRubusVitis
Förlåt en dumbom som ännu aldrig talat i en mobiltelefon, men...

Hur skulle din telefon kunna påverka uppringarens innan du själv svarat? Han har ju då överhuvudtaget inte kommit fram; har du telefonsvarare, kan du lägga in musik, men då kostar det även för den uppringande.
Starfight
Jag antar att du menar när någon ringer till dig så istället för det vanliga pip signalen så hör dom musik? Är det det du menar så är en tjänst som operatören 3 har (möjligt att någon annan ochså har det), som man får aktivera själv och betala för såklart. Man aktiverar den på deras hemsida under "Mitt 3".
Bee
CITAT (Starfight @ 20-10-2008, 13:04) *
Jag antar att du menar när någon ringer till dig så istället för det vanliga pip signalen så hör dom musik? Är det det du menar så är en tjänst som operatören 3 har (möjligt att någon annan ochså har det), som man får aktivera själv och betala för såklart. Man aktiverar den på deras hemsida under "Mitt 3".

Ja, så är det jag menar. Och nu vet jag att förutom 3 så har även Comviq/Tele2 den tjänsten. Ringuppsignal heter det. För länge sen var det gratis men nu kostar det pengar. Tyvärr verkar det inte som att Telenor som jag har abonnemang hos kan erbjuda detta, jag hittar i alla fall inget på deras hemsida. Synd, idén är kul.
blomkronan
HUUA... det är det värsta jag vet... när man får en låt i luren när man ska vänta. Man är så van vid att det ska pipa lite då och då. Jag brukar ha signalerna som ett riktmärke... efter tex fem lägger jag på. Jag har förstås fått denna dårliga erfarenheten av att när jag ringer leverantörer så svarar dom inte på en gång och man får vänta med någon "jävla" hissmusik i flera minuter... ranting.gif Du kanske inte låter dina vänner vänta så länge innan du svarar, men... BRA att du inte skaffar musik! det är bara iriterande fear.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon