Full version: Odlaist?
Klint
Är jag ensam om detta eller?
Lovade min sambo att kolla efter en resa till N-Y långweekend eller kortvecka.Vår datoruppkoppling hemma krånglar angry.gif så försöker använda datorn på jobbet på lugna stunder.Ja så kom jag å tänka på estet å de fina bilderna från Usa å klicka in mej här Kolla på dem! tummenupp.gif
Sedan var det omelettsmeten Helt otroligt å så flaxss jättebra tips inför vintern, å sen ja listan blir hur lång som helst hittar hela tiden nåt nytt intressant tar mej liksom inte härifrån om ni förstår ska iallafall ta ett krafttag nu så hej då (får se hur länge de varar)förresten kanske nån mer som varit ute å rest å har nåt tips Ska helst bo på Manhattan å ej va för dyr resa)
*Stintan*
GRATTIS! Tror du hamnat bland likasinnade giggle.gif angel_not.gif
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2008, 12:11) *
GRATTIS! Tror du hamnat bland likasinnade giggle.gif angel_not.gif

Instämmer absolut! angel_not.gif
blomkronan
Får jag datorn nu säger barnen... "jag ska bara" läsa klart den här tråden... och den här... oj den här oxå...
När jag gick upp i morse hade jag bestämmt mig för att städa, skulle "bara" kolla om jag hade fått svar... sitter kvar än!!! Men nu räcker det för denna gång, lite nytta behöver göras...

Vi ses i kväll flirting.gif
Myosotis
Ja, det är mycket farligt det här, jag är också beroende. giggle.gif Men det är ju bara positivt, det känns som man har fått en massa vänner fast man aldrig har träffat dem! [attachment=25126:grouphugg.gif]
aanderss
ja odla är en farlig saft. den själ en massa tid crazy.gif
blomkronan
Jag har börjat städa...
Men kom på att jag ville säga, att jag är glad, att jag hittat odla och er...

Jag har ingen vän att dela mitt intresse för odling med. Skulle jag komma till jobbet och säga
- Min banan planta mår dårligt vad ska jag göra!!!!! då skulle dom tycka jag var sjuk!!! giggle.gif
och något svar skulle jag inte få!!!

Sen diskuteras det mycke annat här oxå som är intressant, det intressanta är att, höra allas olika åsikter om olika saker. Man får nya perspektiv på saker.

Jag är mycket glad att jag hittat er, mina nya vänner kompiskram.gif
Aqvakul
Vill särskilt påpeka att jag absolut inte är Odla-beroende!

Kan sluta precis när jag vill.... så det så...... whist.gif
blomkronan
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2008, 14:36) *

giggle.gif jasså...

ps. jag städar samtidigt...
Klint
Åh va skönt å höra!

jag har tyckt att de ä lite osocialt att sitta framför en dator men de kan ju vara helt tvärtom!
Så mycket kul ,så mycket kunskap ,så mycket glädje de finns här! Ja det låt nästan religiöst men tror nu ni förstår va jag menar smiley_small_hug.gif och thanks.gif för alla svar
Eva-Helene
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2008, 14:36) *

och du har aldrig ljugit nån gång i hela ditt liv... angel_not.gif
Aqvakul
CITAT (Eva-Helene @ 04-10-2008, 16:16) *
och du har aldrig ljugit nån gång i hela ditt liv... angel_not.gif

ärligt talat: Nej, aldrig..... angel_not.gif
Ramred
Jag är på inget vis beroende av Odla.nu jag heller. Så det så!
Aqvakul
CITAT (Ramred @ 04-10-2008, 17:01) *
Jag är på inget vis beroende av Odla.nu jag heller. Så det så!

Så är det! Det kan jag intyga. whist.gif
Ciczi
Fast en del av oss har ju faktiskt träffats... på odlaträffar, mässor och dylikt.

Det är alltid kul att åka till en plantskola (som skåningarna gjorde förra året) och gemensamt dyka ner i lådorna och Oh... och Ah och Åh en sådan måste jag bara ha...naughty.gif

Ciczi
pejori
HM... g.gif g.gif
Förstår inte problemet.. no.gif
Jag kan sluta preciiis när jag vill, jag gör det flera gånger om dagen faktist. yes.gif yes.gif
Beroende??? nono.gif
jag??? rtfm.gif
Kan jag inte tänka mej... crazy.gif crazy.gif

CITAT (blomkronan @ 04-10-2008, 13:40) *
Jag har börjat städa...
Men kom på att jag ville säga, att jag är glad, att jag hittat odla och er...

Jag har ingen vän att dela mitt intresse för odling med. Skulle jag komma till jobbet och säga
- Min banan planta mår dårligt vad ska jag göra!!!!! då skulle dom tycka jag var sjuk!!! giggle.gif
och något svar skulle jag inte få!!!

Sen diskuteras det mycke annat här oxå som är intressant, det intressanta är att, höra allas olika åsikter om olika saker. Man får nya perspektiv på saker.

Jag är mycket glad att jag hittat er, mina nya vänner kompiskram.gif

Håller med precis där. kompiskram.gif
Jag är otroligt glad över alla vänner jag fått på odla och framför allt, att slippa idiotförklaras för mitt intresse för djur och växter. tummenupp.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 04-10-2008, 18:17) *
HM... g.gif g.gif
Förstår inte problemet.. no.gif
Jag kan sluta preciiis när jag vill, jag gör det flera gånger om dagen faktist. yes.gif yes.gif
Beroende??? nono.gif
jag??? rtfm.gif
Kan jag inte tänka mej... crazy.gif crazy.gif
Håller med precis där. kompiskram.gif
Jag är otroligt glad över alla vänner jag fått på odla och framför allt, att slippa idiotförklaras för mitt intresse för djur och växter. tummenupp.gif

tummenupp.gif Precis så känner jag med! Alla goa vänner som man fått här är guld värda smiley_small_hug.gif

Men beroende?......näääääää inte jag inte, kan också sluta precis när jag vill whistling.gif crazy.gif
ninnisky
odla - odla.nu ... vad är det blink.gif
beroende, neee - det har jag aldrig varit 000.gif och kommer aldrig att bli 000.gif

smiley_small_hug.gif
MariaS
ODLAIST confused.gif Förstår inte vad som menas whist.gif Beroende w00t.gif Vilket påstående blink.gif Vem kan det vara crazy.gif som omtalas...
Aqvakul
Jag heter Aqvakul och är Odlaist!

AO (ANONYMA ODLAISTER)

12 steg mot frihet!

1. Vi erkände att vi var maktlösa inför odlandet - att vi förlorat kontrollen över våra liv.

2. Vi kom till tro på att en kraft, starkare än vi själva, kunde hjälpa oss att återfå vårt förstånd.

3. Vi beslöt att lägga vår vilja och vårt liv i händerna på denna kraft, sådan vi själva uppfattade den.

4. Vi företog en genomgripande och oförskräckt moralisk självrannsakan.

5. Vi erkände inför Naturen, oss själva och en medmänniska alla våra fel och brister och innebörden av dem.

6. Vi var helt och hållet beredda att låta Naturen avlägsna alla dessa karaktärsfel.

7. Vi bad ödmjukt Naturen att avlägsna våra brister.

8. Vi gjorde upp en förteckning över alla de personer vi hade gjort illa och var beredda att gottgöra dem alla.

9. Vi gottgjorde alla dessa människor, så långt det var oss möjligt, utan att skada dem eller andra.

10. Vi fortsatte vår självrannsakan och erkände genast om vi hade fel.

11. Vi försökte genom eftertanke och meditation fördjupa vår medvetna kontakt med Naturen - varvid vi endast bad om insikt om Naturens vilja med oss och styrka att utföra den.

12. När vi, som en följd av dessa steg, själva hade haft ett inre uppvaknande försökte vi föra detta budskap vidare till andra Odlaiter och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter.
Ramred
Tror jag befinner mig på steg ett.
Myosotis
fear.gif Verkar jobbigt! rotfl.gif Jag tror att jag hellre är beroende. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 20:25) *
fear.gif Verkar jobbigt! rotfl.gif Jag tror att jag hellre är beroende. tummenupp.gif

Skyll dig själv! flirting.gif
blomkronan
Va då??? jag städar... beroende av vad??? naughty.gif
Noak
CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 20:25) *

Tycker också att det verkar onödigt jobbigt...

Roligare att vara beroende... rolleyes.gif
blomkronan
Oj, nu är jag här igen... whist.gif
Jag har städat färdigt laugh.gif
Cathis
Å vad ska jag säga då, ligger i soffan med datorn jämte mig, beroende näääää whist.gif rotfl.gif
HelenJ
Kommer hem halv tolv en lördagkväll, borstar tänderna och kryper i säng - och istället för att släcka lampan och sova startar jag laptopen och loggar in på odla. Kan inte rå för det...dunno.gif
Aqvakul
Idag är det söndag: Jag heter Aqvakul och är Odlaist!

AO (ANONYMA ODLAISTER)

12 steg mot frihet!

1. Vi erkände att vi var maktlösa inför odlandet - att vi förlorat kontrollen över våra liv.

2. Vi kom till tro på att en kraft, starkare än vi själva, kunde hjälpa oss att återfå vårt förstånd.

3. Vi beslöt att lägga vår vilja och vårt liv i händerna på denna kraft, sådan vi själva uppfattade den.

4. Vi företog en genomgripande och oförskräckt moralisk självrannsakan.

5. Vi erkände inför Naturen, oss själva och en medmänniska alla våra fel och brister och innebörden av dem.

6. Vi var helt och hållet beredda att låta Naturen avlägsna alla dessa karaktärsfel.

7. Vi bad ödmjukt Naturen att avlägsna våra brister.

8. Vi gjorde upp en förteckning över alla de personer vi hade gjort illa och var beredda att gottgöra dem alla.

9. Vi gottgjorde alla dessa människor, så långt det var oss möjligt, utan att skada dem eller andra.

10. Vi fortsatte vår självrannsakan och erkände genast om vi hade fel.

11. Vi försökte genom eftertanke och meditation fördjupa vår medvetna kontakt med Naturen - varvid vi endast bad om insikt om Naturens vilja med oss och styrka att utföra den.

12. När vi, som en följd av dessa steg, själva hade haft ett inre uppvaknande försökte vi föra detta budskap vidare till andra Odlaiter och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter.
Klint
AO rtfm.gif det är ju jättebra att det finns.Menlångt har de ju inte gått. Ja menar det är ju himla kul åså man kanske är lite längre än man tänkt Men det är ju inte de första man gör på morgonen Inte jag iallafall ja ida kanske, men inte imorrn wink.gif
MariaS
Näe, behöver inget AO här inte whistling.gif Har ju bara vaknat före klockan, så jag hann in här innan jobbet innocent.gif
Platinum
Klart man är forumist, tänk så tråkigt man skulle ha de dagar regnet vräker ner om man inte kunde roa sig på olika forum med att fördjupa sina kunskaper tack vare andras kunskaper.
Red Top
Jag skulle nog kunna påstå att jag befinner mig i ett stadium av förnekelse yes.gif

Det kan väl ändå inte kallas för beroende, när man som jag gärna söker upp vänner.

Om det ändå är så, så äääääääääälskar jag att vara en inbiten odlaist.
smiley_small_hug.gif

Jag tänker absolut inte ge mig in i någon minnesotametod för att bli "botad". -cry-.gif
Myosotis
yes.gif Precis så är det för mig också! kram2.gif

Och jag fick inte alls någon panik när strömmen gick pga blåsten idag och jag inte kunde träffa er... whist.gif
Aqvakul
Det allvarligaste är att många ODLAISTER helt saknar SJUKDOMSINSIKT och därför inte är MOTTAGLIGA för BEHANDLING.... no.gif
Myosotis
Nej just det! tummenupp.gif
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2008, 13:53) *
Det allvarligaste är att många ODLAISTER helt saknar SJUKDOMSINSIKT och därför inte är MOTTAGLIGA för BEHANDLING.... no.gif

Oss kan du inte tjäna storkovan på att försöka bota! giggle.gif giggle.gif giggle.gif
MariaS
VEM VILL BLI BOTAD?! wacko.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2008, 13:53) *

Det är väl en dj***a tur det kompiskram.gif kompiskram.gif
"bota den som botas bör"....Det finns onekligen några "stolpskott" flirting.gif flirting.gif
AnnammA
Åh! Vad det är härligt att ni finns allhopa!!!! kram2.gif (Även om jag nog dragit ner lite på mina insatser här i sommar...Men det kommer en höst...)
Som någon uttryckte här tidigare i tråden - det är inte ofta man får förstående kommentarer på jobbet om man pratar något odlaitiskt...

LEVE ODLAISTERNA!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon