Full version: Drömhuset blev mitt!
Alexandra
Ojojoj vilken hemsk vecka det har varit!!!! Hemska nyheter om vår stackars utrikesminister, ett litet barn och en ung flicka som blev mördade ...... sad.gif Samtidigt var vi mitt uppe i en budgivning ... den värsta jag varit med om. Vi har flyttat många gånger de senaste 10 åren, såväl p g a att barnen föddes och p g a arbete. Nu har vi i alla fall funnit orten där vi vill leva med våra barn. Vi flyttade hit 1998 efter att ha bott utomlands under en period och stormtrivs!!!! laugh.gif
Nå hursomhelst flyttade vi från bostadsrättsradhus till eget radhus 1999. Då visste jag inte att mitt trädgårdsintresse skulle bli såååååå stort! När jag väl hade fått en egen täppa började jag plantera ALLT. Nu har det lugnat ner sig lite och jag har gått igenom olika "faser"- japansk trädgård, romantisk täppa, vita trädgården, spaljeträdgården ...... biggrin.gif Det blev snart uppenbart att vi behövde en större trädgård - det fanns(finns) ingen gräsmatta kvar allt är uppodlat!
rolleyes.gif
Vi började kolla på hus i närområdet då barnen inte ville byta skola. Vi letade i 4 år!!!! Till sist hittade vi drömhuset - bara 200 m härifrån! Jag vet inte hur manga gånger jag gått förbi tomten och beundrat blosterprakten och träden... När huset utbjöds till försäljning rusade vi till banken för att snabbt skaffa ett lånelöfte. Priset som från början var väldigt låg steg snabbt när budgivningen kom igång på allvar. Min man och jag blev nervvrak..... Skulle konkurenten ringa och bjuda över???? Har vi råd? Vad händer om....? Frågorna hopade sig och vi blev alldeles hysteriska ......
Nu har det alltså ordat sig och vi har "slagit ut" den sista konkurenten. I går kväll fick vi beskedet att huset är vårt och nu ska det skrivas kontrakt! biggrin.gif Hurra!
Jag kommer säkert att behöva hjälp av er på odla i framtiden också wub.gif Den nya trädgården är en lummig dröm med massor av träd, rosor, rododendron, trädgårdsrum, häckar, mynta, liljor .......Den är lite sluttande och byggd i 2 etapper. De flesta växterna är planterade på 70-talet och har blivit väldigt stora. Avståndet mellan träden är delvis inte mer än 1,5 - 2 meter! Det blir svårt att bestämma vilka träd och buskar som ska vara kvar! Nu måste jag sluta - jag är hemma med sjukt barn idag (magsjuka-han sover just nu efter att ha kräkts hela natten).

Glada hälsningar till er alla

Alexandra
Fialotta
Jätte Grattis!!!!!!!!!!!!

Gläds med dig...kom ihåg känslan rolleyes.gif
Krya på dig hälsning till lilla barnet oxå wub.gif
Kramis
Hannele
Härligt Grattis!

"Avståndet mellan träden är delvis inte mer än 1,5 - 2 meter!
Det blir svårt att bestämma vilka träd och buskar som ska vara kvar!"

Det behöver inte alltid vara problem.
Jag kan desutom komma med massa formklippningstips... smile.gif
Monica M zon 4
Jättestort grattis! biggrin.gif Genomgick själv ungefär samma historia för några år sedan så jag vet hur nervöst allt var innan affären var i hamn.
Hoppas barnet kryar på sig.
Adri-Anne
Grattis! Nu har du en härlig tid framför dig. Så bra att flytta in i huset på hösten, nu har du hela vintern på dig att planera trädgården. Mycket nöje. rolleyes.gif
Carina
GRATTIS Alexandra!

Jag hittade själv drömhuset i somras efter 3,5 års letande och vår budgivning var precis som er. Det började lågt men vi var flera väldigt intresserade och budgivningen blev sanslös.
Vi flyttar in i oktober.

Låter himla fint med er nya trädgård!

Lycka till!

Mvh, Carina
Sabina L
Grattis!
Själv flyttar jag in i mitt drömhus om 2 veckor och tänker sitta framför brasan i kakelugnen i vinter och läsa alla mina trädgårsböcker och planera! Jag har längtat hela sommaren och nu är det bara några dagar kvar. smile.gif
Ingrid på Västkusten
Grattis - själv håller vi på att skapa både drömhuset och drömträdgården - vilket i mitt fall är nånting som mognar fram ;-))) kommer aldrig (tror jag) kunna flytta härifrån nu :-D

Hälsar ingrid
Ewa L
Jättestort GRATTIS!
Ha inte alltför bråttom med förändringarna bara. Finns säkert åtskilliga guldkorn gömda.

Efter en liknande tillvaro med utlandsboende och många flyttar (räknar till minst 16!) köpte jag mit hus för 3 år sedan. Pga lite speciella omständigheter gick det aldrig ut till allmänheten, utan endast Internet, vilket gjorde att det blev färre budgivare — och jag vann!!

Därifrån har jag sagt att jag skall bäras ut, Jag flytt int'! wub.gif
ariana
GRATTIS
jAG MINNS OCHSÅ GLÄDJEN TROTS ATT DET ÄR 16-ÅR SEN
DET ÄR HÄRLIGT NÄR MAN HITTAR SIN LILLA VRÅ ATT MÅ GOTT I
biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
Alexandra
Idag skrev vi på köpeavtalet! Hurra! laugh.gif Jo, jag hoppas att det här var sista flytten på länge (d.v.s. hemmet eller långvården rolleyes.gif ). Hoppas det dröjer många långa år tills dess..... Vi har flyttat så ofta de senaste 20 åren, det här blir 11:e gången!!!! Först flyttade vi allteftersom banen kom och sen p g a makens jobb utomlands, tillbaka till Sverige, utomlands igen .....puh, jag orkar inte tänka på alla flytt vi har gått igenom! Nu ska vi alltså aldrig, aldrig flytta mera!!!!
Det är skönt att veta att det finns andra som har liknande erfarenheter av flytt som jag.... wub.gif Det finns i alla fall en sak som är bra med att flytta många gånger: man sparar inte på saker i onödan! Jag sparar bara på växter biggrin.gif . Förresten: jag ska ta med en del av mina trädgårdsväxter (vissa har följt mig fram och tillbaka genom Europa).... Går det att omplantera de så sent som i december (zon 3) eller måste jag jordslå de redan nu i den nya trädgården (vet inte riktigt var jag ska plantera de än så länge). Det handlar om allt från rosor, kiwi, staketdruvor, björnbär, jordgubbar till riddarsporrar och äppelträd. Listan kan göras hur lång som helst ....
Hälsningar
Alexandra
Hannele
Jag har flyttat 25 gånger (tio första flyttar med föräldrarna),
och vid varje flytt sparade jag allt skräp...
Har börjat städa och kasta saker nu.
Tretton år i huset! Mitt personliga rekord på samma ställe. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon