Nå hursomhelst flyttade vi från bostadsrättsradhus till eget radhus 1999. Då visste jag inte att mitt trädgårdsintresse skulle bli såååååå stort! När jag väl hade fått en egen täppa började jag plantera ALLT. Nu har det lugnat ner sig lite och jag har gått igenom olika "faser"- japansk trädgård, romantisk täppa, vita trädgården, spaljeträdgården ......

Vi började kolla på hus i närområdet då barnen inte ville byta skola. Vi letade i 4 år!!!! Till sist hittade vi drömhuset - bara 200 m härifrån! Jag vet inte hur manga gånger jag gått förbi tomten och beundrat blosterprakten och träden... När huset utbjöds till försäljning rusade vi till banken för att snabbt skaffa ett lånelöfte. Priset som från början var väldigt låg steg snabbt när budgivningen kom igång på allvar. Min man och jag blev nervvrak..... Skulle konkurenten ringa och bjuda över???? Har vi råd? Vad händer om....? Frågorna hopade sig och vi blev alldeles hysteriska ......
Nu har det alltså ordat sig och vi har "slagit ut" den sista konkurenten. I går kväll fick vi beskedet att huset är vårt och nu ska det skrivas kontrakt!

Jag kommer säkert att behöva hjälp av er på odla i framtiden också

Glada hälsningar till er alla
Alexandra