Full version: Fjärilsamaryllis!
jahi
Jag är på jakt efter en fjärilsamaryllis.
Är det någon här som vet vart man kan köpa dom?
Jag hittar inget på dom sidor jag brukar shoppa på, odla, impecta o fröer.nu.
Har någon nått tipps??
Åsa, mälardalen zon 2
Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik har massor av lökar som de säljer på postorder.

Jag lyckas dock inte få kontakt med deras hemsida just nu så de kanske har problem med den för tillfället.

Ska man ha större mngder lökar kan det vara mer lönsamt att handla hos Verberghe
jahi
Tack Åsa!
Har du någon adress till trädgårdsbutiken ?
Åsa, mälardalen zon 2
www.lillafiskaregatanstradgardsbutik.se
jahi
giggle.gif Kunde kanske ha hajjat de´.
Stort tack!
jahi
Nu har jag shopat wub.gif
Aqvakul
Brukar gå in i butiken på Lilla Fiskaregatan ibland, då jag bor i Lund. Sortimenetet av fröer och lökar är överväldigande. Men är inte priserna väldigt höga? confused.gif
jahi
218 spänn för en fjärilsamaryllis.
Det sved lite men det får gå.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2008, 09:41) *
Brukar gå in i butiken på Lilla Fiskaregatan ibland, då jag bor i Lund. Sortimenetet av fröer och lökar är överväldigande. Men är inte priserna väldigt höga? confused.gif

För oss som bor i Stockholmstrakten+norrut ser det ut att vara normala priser det är ungefär samma som trädgårdsbutikerna tar här för lökar och knölar, just fjärilslavendel brukar kosta mycket mer än vanlig amaryllis. Södra sverige bruar ha något lägre priser på växter för transporterna från Europa är ju kortare + många butiker har större möjligheter att handla direkt hos odlare utomlands som skickar upp egna bilar (=färre mellanhänder).

Verberghe som jag bifogade länk till har lägre priser än svenska firmor så de är ett alternativ ifall man kan tänka sig handla utanför sverige de tar ex. 6,50 Euro/st (=ca 65kr/st) för fjärilsamaryllisen Papillon som lilla fiskaregatan säljer för 129kr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon