Gunilla.m
04-10-2008, 19:40
Jag tänker nog försöka mig på att så doroteablommor. Visst dom som går att köpa är fin men jag vill att de ska blomma lite tidigare. Alltså jag bor i fjällzon första snön har precis ramlat ner på mig under dagen. Jag har införskaffat mig blomlampor till detta. Men förrutom att stoppa ner dom i jorden och när ska jag göra det så vet jag inte hur man gör sen. Hjälp mig..[size="4"][/size]
Lady Hamilton
04-10-2008, 19:47
Du kan så dem i Mars Men de är väldigt "pillriga" att skola så jag skulle rekommendera dig att så dem i briketter som du sedan kan skola i krukor sedan. Plantorna växer väldigt ytligt när de är små Men de är annars väldigt lätta att driva upp själv
Gunilla.m
04-10-2008, 19:56
Hur "stora" ska dom vara när jag ska skola om dom??
Lady Hamilton
04-10-2008, 19:59
Du märker när de är "hanterbara" men det är ingen brådska, du både "hinner" och "ser" när det är dax. När rötterna har vuxit ut och kommer fram då är det dax
Hej
Har haft Doroteablommor i sommar.
Jag upplevde att de var mycket känsliga för tex. torka.
Jag vattnade, det var bara Doroteablomman som slokade. Alla andra var nöjda.
Sedan när regnet kom, var det Doroteablomman som tog stryk.
Fast, visst de ex. som växte och mådde bra, var desto snyggare, vid soligt väder.
Lady Hamilton
04-10-2008, 20:16
Konstigt Fera Mina planterar jag i mitt stenparti och de tål torka bra men de blommade bäst i fullt skolsken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.