Full version: Jä...a wienerbröd.
Netha
Blev sugen på wienerbröd ... maken for till ICA och köpte ... tuggade i mig en direkt med en kopp Zoega.
Tog inte lång stund innan ögonen kliade och rann ... känns som småkryp på hela kroppen
hårbotten kliar ansiktet är kräftrött. -cry-.gif
Vad fasen stoppar de i bakverken nuförtiden mad.gif
Lilla Birka
Somliga straffar gud meddetsamma, skulle nog någon säga. Du får skaffa dig något annat att bli sugen på, ett bra recept på eget snabbgodis kanske?
Skämt åsido, det är verkligen trist att drabbas av allergiska reaktioner. Vet något ämne som du inte tål? Med köpebröd vet man ju aldrig vad som legat på plåten eller bakbordet innan det man köpt bakades. trostar.gif
DragonLady
Du är inte nöt allergiker confused.gif
Netha
Vet faktiskt inget som jag inte tål ... av det som står på innehållsförteckningen.

Äter sällan köpebröd, men just wienerbröd brukar jag inhandla några ggr/år
Ser nu att dessa kom från ett bageri som vi inte tidigare "besökt"

DragonLady ... nej jag är inte nötallergiker.
Biggan_
Hmmm...önskar jag var allergisk mot wienerbröd! g.gif I allafall för det mesta! wink.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 05-10-2008, 15:58) *
Hmmm...önskar jag var allergisk mot wienerbröd! g.gif I allafall för det mesta! wink.gif

Jag hade nog mått bra att vara allergisk mot diverse onyttigheter...... giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (Netha @ 04-10-2008, 23:39) *
... tuggade i mig en direkt med en kopp Zoega.........
Tog inte lång stund innan ögonen kliade och rann ... känns som småkryp på hela kroppen
hårbotten kliar ansiktet är kräftrött. -cry-.gif ..............

Det måste vara Zoegan som du inte tål -fear-.gif för något värre finns inte att dricka. Själv blev jag sjuk i flera dagar efter att endast druckit en ½ kopp!!
kompiskram.gif Ta en kopp "riktigt" kaffe (hellst kokkaffe) nästa gång så kommer du att må som en prinsessa efteråt tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Lady Hamilton @ 05-10-2008, 16:37) *
Det måste vara Zoegan som du inte tål -fear-.gif för något värre finns inte att dricka. Själv blev jag sjuk i flera dagar efter att endast druckit en ½ kopp!!
kompiskram.gif Ta en kopp "riktigt" kaffe (hellst kokkaffe) nästa gång så kommer du att må som en prinsessa efteråt tummenupp.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Vad försöker du nu inbilla Netha! Zoega som är så gott och uppiggande! rtfm.gif
Aqvakul
CITAT (Lady Hamilton @ 05-10-2008, 16:37) *

Jag dricker minst fem koppar av denna ädla dryck varje dag och mår som en prins!
coolgleam.gif

Myosotis
Och Skånerost ska det vara!
stennie
Uch va hemskt! Hoppas du mår bättre idag! trostar.gif
Lady Hamilton
CITAT (Biggan_ @ 05-10-2008, 16:42) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Vad försöker du nu inbilla Netha! Zoega som är så gott och uppiggande! rtfm.gif

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2008, 16:44) *

Jag dricker minst fem koppar av denna ädla dryck varje dag och mår som en prins!
coolgleam.gif

Tyvärr..... .....men ni har fel giggle.gif
Snöflinga
Usch, det där lät inte roligt, Netha unsure.gif Du får gå iväg och göra en allergitest, så du vet vad du skall undvika ... hur länge varade besvären ? Jag är allergisk mot nötter och kan försäkra att det är inte mycket på ett konditori som jag kan äta sad.gif
Netha
CITAT (Snöflinga @ 05-10-2008, 17:24) *
Usch, det där lät inte roligt, Netha unsure.gif Du får gå iväg och göra en allergitest, så du vet vad du skall undvika ... hur länge varade besvären ? Jag är allergisk mot nötter och kan försäkra att det är inte mycket på ett konditori som jag kan äta sad.gif

Allergitestad är jag, men det var så länge sedan så jag minns inte alla resultat. Iaf så tål jag hasselnötter
som ju brukar vara vanligast förekommande i bakverk.
Klådan plågade mig fram till idag på fm. Säkert hade det lättat betydligt om jag tagit Loratadin redan igår, men jag ville se hur pass det avtog utan tabl.

Ang Zoega ... Nej jag byter aldrig till annat kaffe.
Zoega = njutning ... inte bara en kopp kaffe.smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 05-10-2008, 21:55) *
Ang Zoega ... Nej jag byter aldrig till annat kaffe.
Zoega = njutning ... inte bara en kopp kaffe.smile.gif

Från norr till söder smakar Zoegas bäst! yahoo.gif
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2008, 21:59) *
Från norr till söder smakar Zoegas bäst! yahoo.gif

Sorry! Kan inte hålla med. I både Fjollträsk och Norra Uppland smakar Zoegas rävgift. Till min stora förtvivlan.
I Skåne har jag alltid druckit det med förtjusning. Det måste vara den uppländska vattenkvaliten som gör det.
Alla mina skånska släktingar har upplevt det på samma sätt. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon