ogräset
God morgon

Jag skall klä in en del av mitt växthus i vinter, så att jag kan ha mitt olivträd ute plus lite andra växter. Är det någon som vet var man köper plasten som inte kostar för mycket.

Undrande Birgitta blush.gif
RibesRubusVitis
Jämför olika leverantörer av kontorsmaterial, t ex den här

http://www.kontorsmateriel.eu/bubbelfolie-...ast-c-8_11.html

Gå bara inte till en trädgårdsbutik – då kostar det dubbelt så mycket...
Ingegerd.F
Jag köpte 2 rullar bubbelplast hos Willab för ca 4 år sedan som jag är mycket nöjd med. Luftkuddarna är relativt stora så de rymmer mycket luft att isolera med. Vi sätter upp dem varje år i uterummet med häftpistol och de har hållt jättebra. En rulle kostar 349 kr och 2 st. 598 kr. De är 150 cm breda och 10 meter.
ogräset
Hejsan

Tack för era svar jag har beställt från Willab 2-pack för 598:- hoppas att det funkar.

MVH Birgitta blomma.gif
embees
Jag har hört att Hornbach har stora bredder till bra priser. Kan vara värt att veta för den som inte har fått tag i bubbelplast än.

PS. Har själv nu inhandlat bubbelplast 1 m bred och 15 m lång hos Hornbach för 119:- . Dvs 15 kvm för 119 kr.
Betydligt billigare än hos Willab där samma kvm kostar 349:-

Fördelen dessutom med Hornbachs är den mer hanterbara bredden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon