|
Ingrid Zon3
05-10-2008, 09:44
Jag är så jäkla less på Vägverkets annons här på odla. Budskapet är helt OK, men så fort jag går in på en sida där den ligger och trycker "neråtpil" för att scrolla så öppnas ett nytt fönster med information om nya hastighetsgränser.
Är det fler som har det på samma sätt så innebär det väl att VV är jättenöjda med sin annonsering på odla för att så många går in härifrån. Vill bara meddela att jag inte läser infon, jag har inte ens nån bil, juh!
Aqvakul
05-10-2008, 09:51
Visst är det så, blir lika paff varje gång jag av misstag lyckats klicka på en reklamskylt. Men Odla som säljer reklamen myser säkert.
Visst är det irriterande, men samtidigt är det ju inkomster för odla.
Irene_L
05-10-2008, 10:04
Jag ser aldrig reklamen till höger eftersom jag har ändrat till 1280 pixlar längst ner till vänster på sidan.  Den enda reklamen jag då ser är den högst upp men den försvinner ju när man scrollar ner.
Lady Hamilton
05-10-2008, 10:13
Det är likadant för mig som för Irene Har 1280 pixlar och ser ingen reklam på sidorna. Jag ändrade på en gång när det började med reklam på sidorna för jag stod INTE UT  med all reklam som störde Men nu läser jag i "lugn o ro"  sådant som jag är intresserad av
IE7 Lägg till http://ad.adtoma.com i Ej tillförlitliga platser så slipper du all rörlig reklam och ser bara en -två små annonstexter på högerkanten.
Aqvakul
05-10-2008, 10:32
CITAT (Irene_L @ 05-10-2008, 11:04)  Jag ser aldrig reklamen till höger eftersom jag har ändrat till 1280 pixlar längst ner till vänster på sidan.  Den enda reklamen jag då ser är den högst upp men den försvinner ju när man scrollar ner. Även om jag gör så (vilket inte passar min lässtil) så ser jag några cm reklam och det är precis lika "lätt" att klicka på den av misstag.
Lady Hamilton
05-10-2008, 10:37
Konstigt  för mig ser det ut så här [attachment=25175:namnlös.JPG]
Irene_L
05-10-2008, 10:42
Aqvakul: Ok...jag scrollar aldrig med nedåt-pilen så jag kommer inte emot den smala remsan som finns kvar. Jag har en bärbar dator och scrollar alltid på plattan.
CITAT (Lady Hamilton @ 05-10-2008, 11:37)  Konstigt  för mig ser det ut så här [attachment=25175:namnlös.JPG] Ser likadant ut hos mig, en smal remsa bara på höger sida. Jag har valt inställningen 1024 pixlar - Standard.
Chamomille
05-10-2008, 12:01
CITAT (Ingrid Zon3 @ 05-10-2008, 10:44)  Jag är så jäkla less på Vägverkets annons här på odla. Budskapet är helt OK, men så fort jag går in på en sida där den ligger och trycker "neråtpil" för att scrolla så öppnas ett nytt fönster med information om nya hastighetsgränser.
Är det fler som har det på samma sätt så innebär det väl att VV är jättenöjda med sin annonsering på odla för att så många går in härifrån. Vill bara meddela att jag inte läser infon, jag har inte ens nån bil, juh! Va?  Vart då?
Aqvakul
05-10-2008, 12:17
CITAT (Chamomille @ 05-10-2008, 13:01)  Va?  Vart då? Just den annonsen finns inte mer, men principen är den samma...
Har missat den reklamen helt, kopplar bort dessa reklamer helt ur mitt synfält. För övrigt säger jag som Ronny Eriksson -Vägverket vill minska hastigheten på vinter, är den inte lång nog??
Ingrid Zon3
05-10-2008, 15:42
Det jag tycker är konstigt är att det enbart är vv:s reklam som beter sig så. Visst kan jag skrolla med plattan men pilarna är som enklare. Funderar på om vv-annonsen ligger "framför" själva odlafönstret typ... Att det finns reklam har jag inget emot, det är ju förutsättningen för såna här siter, men att man utan att vilja det öppnar den gillar jag inte. "Ser" inte heller reklamen, normalt sett. Chamomille, den med hastighetsskyltarna och kugghjulen som dyker upp emellanåt. Ralf, håller helt med, låt oss öka hastigheten på vintern och sänka den på vår och sommar...
Chamomille
05-10-2008, 16:45
CITAT (Ingrid Zon3 @ 05-10-2008, 16:42)  Det jag tycker är konstigt är att det enbart är vv:s reklam som beter sig så. Visst kan jag skrolla med plattan men pilarna är som enklare. Funderar på om vv-annonsen ligger "framför" själva odlafönstret typ... Att det finns reklam har jag inget emot, det är ju förutsättningen för såna här siter, men att man utan att vilja det öppnar den gillar jag inte. "Ser" inte heller reklamen, normalt sett. Chamomille, den med hastighetsskyltarna och kugghjulen som dyker upp emellanåt. Ralf, håller helt med, låt oss öka hastigheten på vintern och sänka den på vår och sommar...  Okej. Jag har nog missat denna reklam...
CITAT (Lady Hamilton @ 05-10-2008, 11:37)  Konstigt  för mig ser det ut så här [attachment=25175:namnlös.JPG] Samma här, och den reklamen överst struntar jag i.
CITAT (Ralf @ 05-10-2008, 15:08)  -Vägverket vill minska hastigheten på vinter, är den inte lång nog?? Den hade jag missat. F.ö. kör jag också med 1280 pixlar.
Det går knappt att surfa med Popupfönster tillåtna i sin webbläsare. Stäng av dem så är du av med problemet!
Ingrid Zon3
06-10-2008, 20:30
CITAT (Kat @ 06-10-2008, 08:50)  Det går knappt att surfa med Popupfönster tillåtna i sin webbläsare. Stäng av dem så är du av med problemet!  Nix, redan inställt så, så det är inte det som är problemet. Å andra sidan så är detta inte ett jätteproblem. Jag överlever...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|