lissa
Förutom dom som alltid bor i sin blomsterlåda, hade jag i år stoppat ner alla upsamlade Freesia-lökarna i en sån där vanlig grön lök-korg som står lite undanskymt på terassen. >Dom ligger i jord, men dom har inte fått en gnutta vatten, och en hade börjat gro, men det kan ju hända ibland, och sen har jag inte ägnat dom en tanke. Häromdagen när jag höll på med min uppstädning såg jag att alla hade grott, vad gör jag nu ?? Ska jag vattna dom och låtsas som om det är den rätta tiden att blomma, och får kanske en extra blomning ?? Tar jag bort det grodda och ställer dom ännu mörkare? Hoppas att ni har några råd att ge mig .... Så här ser det ut;
[attachment=25269:DSCN7385.JPG]
Lady Hamilton
De verkar ha kommit en bra "bit på väg" så jag skulle vattna dem och låtsas som att det "regnade" whist.gif = Låta de växa och blomma nu eftersom de redan vuxit så pass mycket.
lissa
Ja Lady H, jag tror det blir det bästa, kommer dom så är dom välkommna, och om dom inte klarar sig så kan man ju alltido hoppas på att löken blir större och tjockare.. Det enda som skulle vara förargligt ( minlt sagt) om februariblomningen uteblir no.gif
Friskt vågat hälften vunnet. Jag återkommer med bilder om det blir något av dom..tack för hjälpen mitt i beslutsångesten tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon