Full version: Chow chow
Pjater
Helt underbara juh, ser ut som nallebjörnar biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=KnhqoyI516I
Whiskuchi
De ser söta ut i ansiktet, men jag har svårt för deras raka bakben och rörelsemönstret det för med sig.
Anic
Chow chow är nog en av mina favoritraser, otroligt vackra. Lite styltiga när de går, men jag tycker de är så söta, även om de har en speciell personlighet så tycker jag att de verkar goa. De säga vara enmanshundar och inte några barnhundar, reserverade mot andra men tillgiven sin husse/matte, ganska ointressrade av sin omgiving på något sätt, om det stämmer vet jag inte. Min sambo tycker de verkar lika flummiga som jag, så det hade väl passat mig whistling.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag hade en Chow chow för många år sedan.

mimmin
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-10-2008, 16:56) *
Jag hade en Chow chow för många år sedan.

det är väl dom som har blå tunga??
CITAT (mimmin @ 06-10-2008, 19:35) *
det är väl dom som har blå tunga??

Ja det är dom. Och så har dom egen vilja
zaaritha
Har haft ynnesten att lära känna en chow-chow, en riktig spjuver!
Egen vilja har då verkligen keeshond också!
Aqvakul
Chow-chow var min favorithund när jag var barn. Jag tycker fortfarande att de är fantastiskt mysiga, även om de kanske inte "bjuder ut sig" hur som helst....
Jag kann inte säga att vår Chow chow var en enmanshund.

Inte heller var det några problem med barnen. Bara att jag ofta fick ta in hunden när alla barn ( våra och grannarnas) lekte. Ingen fick ju springa efter våra barn eller fånga dom för då skulle han ju gå in.

Vintern älskade han. När det snöade så kunde han sitta still ute på gården och blev nästan insnöad.

Dom raka bakben kan ge problem. Vår chow chow blev opererad en gång.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon