Full version: Stickling av isop
Thé
Jag har isop jag tycker är jättefin och vill ha på fler ställen. Jag tänkte att jag kunde ta sticklingar, men jag vet inte riktigt hur man gör. Den har ju blommat, så i toppen sitter det mest frön och sånt. Kan man skära av en kvist och sätta en mellanbit som stickling? Så att man unviker toppen?

Jag antar att man kan så också... Funkar det att göra det nu i så fall? Det borde det väl eftersom isopen själv tänker göra så.
Anki V
Jag gillar också isop.

Sticklingar har jag aldrig tagit men de är jättelätta att fröså.

Jag har dragit upp frön innne men den självsår sig också ganska flitigt. Vill du inte hålla på med "innesådder" går det bra att så fröna på vårvintern och låta fröna gro när det blir lagom temperatur ute.

Runt om moderplantan brukar det finnas en massa babys nästa sommar.

/Anki
Thé
Tack för svaret! Jag har täckbark runt mina, så där blir nog inga nya plantor av sig själva.

Undrar fortfarande om man kan sätta en mittbit som stickling, eller om det måste vara en topp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon