Full version: Allium
lolo
.....frågar jag er experter. tongue.gif Jag fick nämligen 20 alliumlökar via ett erbjudande från ett blomsterföretag (Rosennånting) och jag vet inte vad man gör med dem nu. Ska de ner i jorden och övervintra där? Ska jag låta dem vara kvar i påsen till våren? Lökarna är fasta och ser fina ut, så de kanske kan få va?

PS: Glöm inte folkomröstningen på söndag nu (oavsett ståndpunkt givetvis), då vi även hedrar Anna Lindh och den svenska demokratin!

/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Eva St
Vore jag som du så satte jag ner dem direkt i rabatten nu. Och du jag har varit och poströstat idag känner också att det är jätteviktigt att så många som möjligt röstar oavsett ståndpunkt i frågan.
Eva St
Alpiner i Halmstad
Plantera lökarna så fort som möjligt. Många Allium- arter bildar rötter och skickar upp glad redan under hösten. Allium bör planteras soligt och sommartorrt.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon