KarinSKARA
En underbar resa genomförd.

Kan varmt rekomendera en resa till Afrika. Underbart bemötande från alla vi mötte. Visst var det mycket fattigdom man fick se men OH så glada de ändå var över det de hade, alltid fanns det något att glädjas över.

Fick rekomendationer av guiden att EJ ge pengar till de tiggde barnen, utan man skulle köpa bröd eller liknande att ge istället. Då fick man genast se vilka som verkligen behövde mat och ej pengar till sprit åt far.

[attachment=25511:Afrika_k...P1130869.JPG]

[attachment=25512:Afrika_P1130862.JPG]

KarinSKARA
Om någon är intreserad av ett oförglömligt dygn i mitt liv

http://olssonstradgard.blogspot.com/2008/1...heter-duga.html
Irene_L
Åhhhhhhhh vilken underbar 50-års present! tummenupp.gif
evaisa
hej! jag har förstått att det är ett fantastiskt vackert land. Min kompis är där nu och tittar på vattenfall, uddar och pingviner.

Men hon är inte så växtintresserad. Jag undrar om du såg några vildväxande sansevierias? Det finns flera sorter som växer vilt i just sydafrika. Den vanliga svärmorstungan - kommer däremot inte från sydafrika.

Det måste vara sjukt häftigt att se vildväxande sansevierias!
Grönberg
Härligt!
Var där i mars, fenomenalt land!
olublanseflor
Och vi reser nu den 22 januari, från Kastrup. 17 dagar. Landar i Johannesburg, sedan Pretoria, Krugerparken, Swaziland, Port Elizabeth mm mm och till sist tre dagar i Kapstaden. Och då ska vi tillbringa en av dagarna i Kirstenbosch Botanisk Trädgård. Håller som bäst på att förbereda allt inför vårt livs resa.
Jag ska försöka hålla utkik efter vilda pelargoner, som jag vet skall växa lite överallt. En del som ogräs i vägkanterna.

Monica i Båstad
HelenN
Härligt....att få en sån resa i 50 års present....Vilken go gubbe du har:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon