Full version: Spontant idiotprojekt
Pia L
Jag skrev i mitten av september i tråden "vad har du gjort......" där jag berättade om ännu ett idiotprojekt bland alla stenar i trädgården, jag lovade då att återkomma med bilder på resultatet.

Det hela började med att jag ville ha lite ormbunkar i släntrabatten som är lite hur som haver, under skogspromenaden hittade min älskling en övervuxen betongring som någon gång i tiden har använts som grillring, han såg genast framför sig en grillplats mellan våran och grannens tomt.
Sagt och gjort, jag planterar ner dom fyra strutbräken jag hittade och pojkarna hämtar grillringen ute i skogen
Detta var söndagen 14 september.

Måndag 15 september påbörjas "projekt idiotus"

grillprojekt 1.jpg

Den ena stubben var så enorm så den fick vi elda loss.

att elda en stubbe.jpg

Det tog några dagar att få loss den då trät var surare än jorden, men skam den som ger sig.

grillprojekt 3.jpg

Lördag 20 september stod den nya grillplatsen färdig och vi premiärgrillade på kvällen, tanken med grillplatsen är att vi efter att ha lekt ute i snön med barnen ska kunna både värma oss och kunna grilla lite där, och naturligtvis kunna ha sköna grillkvällar med grannarna på sommaren också.

grillprojekt 5.jpg

Detta var ett av våra projekt i den gräsbevuxna stenträdgården, tack för att du tittade

Ramred
Där ser man att det är mödan värd att vara trägen! En fin plats ni fått till.
Aqvakul
Intressant med projekt som växer! Nu blev det ju jättebra till slut, även om det var en del slit med det. tummenupp.gif
Pia L
Både jag och älsklingen tycker om att ta i så det kommer fler projekt av den här typen nästa år, det är jag säker på flirting.gif
blomkronan
Ett mycket bra "idiotprojekt" Härligt att ni kommer utnyttja den året om.
Ni kommer nog få många härliga stunder kompiskram.gif glöm inte att grilla pinbröd
Jag kan inte receptet, men det finns säkert att hitta på nätet. Det är så gott och roligt.
Plocka en pinne i skogen, rulla ut degen till en orm, slingra den runt pinnen och grilla...
Ha så mysigt //Mari
Pia L
Tack för tipset, min syster har recept så det ska vi nog göra wub.gif
Biggan_
Med mycket möda och stort besvär! Det blev ju jättefint! tummenupp.gif
Bettis
ÅÅÅÅÅÅ så fint det blev, en sådan härlig uteplats.

Pinnbröd för en person:

2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
en nypa salt
1dl vatten

kladda ihop till en deg.

Jag har alltid med mig detta i en bunke (kan göras kvällen innan) när vi är ute och grillar, barnbarnen ÄLSKAR det dom äter nästan bara bröd, glömmer att äta korven giggle.gif
DragonLady
Grillplatser är bra att ha, det blev jättebra, snyggt med stenarna.
Pia L
Jag vet inte om det går att flytta inlägg mellan avdelningarna, men jag gör ett försök att länka till vårat Juniprojekt.
Rabatterna bortanför dammen var mitt första "utgrävningsförsök" i stenträdgården.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76364
DragonLady
Ja det projektet blev också snyggt.. har du någon ny "höst" bild av dammen o slänten?
Pia L
Jag får ta med kameran ut i regnet då, men rabatterna ser för bedrövliga ut, en del har somnat för i år och annat växer och knoppas för fullt.
Jag lägger in en ny bild på slänten med tillhörande rabatter och damm ikväll då jag kan få hjälp att tömma kameran......om jag inte skulle lyckas själv blush.gif
AstLar
Vad händiga ni är!
Spontant idiotprojekt med små medel och idiotbra resultat! sweatingbullets.gif
*Stintan*
Snyggt jobbat Pia! Det är ju jättemysigt med en ordentlig grillplats bravo.gif
MariaS
Man får inte visa såna där "idiotprojekt" Här rtfm.gif Har du inte tänkt på att det kan locka mig till att göra detsamma ranting.gif
så där rök den projektfria säsongen whist.gif sos.gif crazy.gif wink.gif
blomkronan
CITAT (MariaS @ 09-10-2008, 14:55) *
Man får inte visa såna där "idiotprojekt" Här rtfm.gif Har du inte tänkt på att det kan locka mig till att göra detsamma ranting.gif
så där rök den projektfria säsongen whist.gif sos.gif crazy.gif wink.gif

confused.gif flirting.gif som om DU har varit projektfri!!! crazy.gif skulle inte tro det...
MariaS
CITAT (blomkronan @ 09-10-2008, 15:07) *
confused.gif flirting.gif som om DU har varit projektfri!!! crazy.gif skulle inte tro det...

VAdå? whistling.gif Jag har väl inte hittat på ngt angel_not.gif
Pia L
På begäran.....här kommer dagsfärska bilder av den ca. 18 meter långa slänten som var vårat försommarprojekt.

slänten 10 okt 2008.jpg

den här slänten är det meningen att den ska vara ganska vildvuxen med olika dekorativa grässorter, ormbunkar, taklök

dammen 10 okt 2008.jpg

Dammen är för säsongen avstängd och fontänen borttagen

släntrabatterna 10 okt 2008.jpg

Ingen rolig syn då nästan allt vissnat ner, det finns dock lite som fortfarande blommar som, trädgårdsiris, gaura, Ptaltlysing, Studentnejlika, Höstaster, Blågull m.m.

MariaS
CITAT (Pia L @ 10-10-2008, 12:41) *
På begäran.....här kommer dagsfärska bilder av den ca. 18 meter långa slänten som var vårat försommarprojekt.

slänten 10 okt 2008.jpg

den här slänten är det meningen att den ska vara ganska vildvuxen med olika dekorativa grässorter, ormbunkar, taklök

dammen 10 okt 2008.jpg

Dammen är för säsongen avstängd och fontänen borttagen

släntrabatterna 10 okt 2008.jpg

Ingen rolig syn då nästan allt vissnat ner, det finns dock lite som fortfarande blommar som, trädgårdsiris, gaura, Ptaltlysing, Studentnejlika, Höstaster, Blågull m.m.

dU HAR ALDRIG FUNDERAT PÅ ATT JOBBA MED DETTA SOM PROFFS?
Pia L
Maria S: Nej, men jag hoppas att vi inom några år har en tomt som man kan känna sig stolt över, idéerna är många och det finns massor av orörda ytor på den 1700kvm stora tomten.
Det känns riktigt bra när andra säger att det ser bra ut, då vet man att man är på rätt väg, tack för alla uppmuntrande komentarer ni som skrivit i tråden och i pm wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon