Irene_L
Idag har jag fixat lite höst på min gamla kälke som står vid ytterdörren. Först planterade jag Höstljungen som jag nyligen köpt. Den ska vara perenn och är i 2 olika färger...lila och vit.
[attachment=25561:höstkälke.JPG]

Jag har inte sett en sån här 2 färgad ljung förut. Den är söt: (Men det kanske är så enkelt att dom har satt ihop en lila och en vit ljung i samma kruka giggle.gif )
[attachment=25562:höstljung.JPG]
Den heter Calluna vulgaris "Twin Girls". Här på bilden syns den vita färgen lite dåligt mot den vita väggen.

Längst fram på kälken gjorde jag en höstgirlang av bären från min Hagtornshäck. Den har så fina bär den här tiden.
[attachment=25560:höstbär.JPG]
Här ser ni bären på nära håll. Dom är väldigt färgglada!

Vi får se om dom får vara ifred för fåglarna. Jag vet inte om dom äter såna här bär. Jag har sett att dom varit och pickat på mitt mosshjärta som jag har på dörren.

Lady Hamilton
Vad fint du har gjort bravo.gif Själv har jag hoppat över all höstdekoration i år eftersom det har varit sådan våt och blåsig höst.
Helen i Piteå Zon 5
Superfint! yes.gif
titti49zon6
Åh, vad fint du har gjort bravo.gif
renate
Så fin och inbjudande det ser ut,jättefin.Jag har min sommarkruka kvar med Cordiline och Diamont Frost,nejlikan har blommat över.
Kajsa i Arvika
Oj så fint Irene! tummenupp.gif Kul att kunna pyssla och göra så fint.. På nåt vis tror jag inte d skulle "göra sej" lika bra i min trappuppgång... och städerskan bleve nog inte heller så glad.. giggle.gif
Sussie F-Flower
-OJ, vad FINT!!!!
-SÅÅÅ VACKERT!!!!

Visste inte att Hagtorn hade så fina bär. wub.gif Stora verkar dom vara också!
... åsså jag... som älskar gamla saker.... tummenupp.gif
Gillan
Verkligen vackert Irene! Det är sånt man blir glad över så här i höstmörkret wub.gif
Krokodilen
Vad läckert! Vi har fortfarande sommarblommorna kvar på vår förstukvist. Dom står skyddat under tak och håller sig fortfarande fina.

Nästa år ska jag försöka hitta gamla "skruttiga" saker på loppmarknader som jag kan ha i trädgården som prydnader och till växter.
Eva i Höga
Irene, det var en härlig dekoration du gjort! Helt i min stil, inte så pråligt. Hoppas verkligen du får ha hagtornsbären i fred för fåglarna, de älskar bären. Jag har planterat ett hagtornsträd i trädgården för att just ha som fågelträd.
Ska plocka fram min gamla sparkstötting och försöka göra något fint på den, det var bra att du gav mig en idé.
Biggan_
Åååååhh, vad fint! wub.gif wub.gif wub.gif
Tänk så mycket glädje man kunde haft av gamla saker om man inte slängt dom! slap.gif
aldo
bravo.gif Så snyggt .
Alba
Det blev jättesnyggt med dekorationer på den fina kälken.
Irene_L
thanks.gif alla för era gulliga kommentarer!
kompiskram.gif
flinga100
Så fint! Vad härligt det är med lite färg på höstkanten! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon