Eva St
Nu är jag tillbaka med min ständiga fråga hur jag ska kunna övervintra alla mina Femtungor. Jag har inte lyckats med detta konststycke ett enda år. Någon som kan hjälpa mig??????
Eva St
yla
Femtungan kan du klippa ner något och ta in i ett förråd e.d. som håller några plusgrader och gärna är ljust, och försöka hålla liv i den. Vattna bara en aningen under vintern och ta fram den igen på vårkanten när det är dags att börja driva den. Putsa och byt jord och ha den ljust och lite varmare. Inte alldeles säkert att den ändå vill övervintra men man kan ju försöka.

stod det att läsa på övervintring
eftersom den kommer från australien kanske du tillomed kan ha den i ett vanligt fönster men de e bara vad jag tror,,,varför inte dela den o testa båda sätten o sen rapportera hur det går
jag har australiensiska blommor hela året inomhus(grodbräken)
o tänk att hibiskusen växer fritt i australien så kanske den som sagt kan vara inomhus
lycka till
Eva St
Tackar och bugar.
Har förut försökt övervintra dem i garaget men där är ju väldigt mörkt så nu gör jag ett försök i källarförrådet där jag har extraljus. Tänk vad lycklig jag skulle bli om det lyckades
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon