Monarda

PA040486b.jpg

Tycker jag gör som jag alltid gjort men det blir ju jättebilder!
Myosotis
Så blir mina också, har alltid undrat hur andra lyckas lägga in såna små bilder som blir jättestora när man klickar på dem.
Red Top
Och jag å min sida har hela tiden undrat hur ni gör, som får in så stora bilder smile.gif
När jag laddar upp mina bilder blir de automatiskt förminskade och klickbara.=)
Monarda
Jag kör mina bilder i Olympus Master 2 och nu hittade jag ett nytt ställe för konvertering och ändring av format.
Förmodligen hade jag missat någon uppgradering av programmet. Skam den som ger sig!

PA040486c.jpg

Sussie F-Flower
CITAT (Red Top @ 10-10-2008, 19:29) *
Och jag å min sida har hela tiden undrat hur ni gör, som får in så stora bilder smile.gif
När jag laddar upp mina bilder blir de automatiskt förminskade och klickbara.=)

Samma här....
Har det att göra med vilka program man har...?

Monika:
Din bild är i alla fall fantastiskt vacker!!!!!!!!!!!!!
Berith
Och jag undrar hur du gjorde för att lägga in bilden utan att få den svarta ramen runt? dunno.gif Frågan har ju varit uppe tidigare utan att vi kommit på hur.
Monarda
Och jag har aldrig fattat hur man får dom svarta ramarna. Själv laddar jag från bildbehandlingsprogrammet som följde med kameran till mitt album på odla och därifrån till inläggen.
Det kanske är onödigt omständligt men det blir i alla fall ingen svart ram. smile.gif
Berith
Aha! Där kanske vi har svaret, man måste ha bilden i albumet för att slippa kanten. yes.gif
*Stintan*
Ja Berith så har jag förstått det. Tror jag läste det i ett svar från admin nån gång. Ram blir det alltid när man laddar upp till ett inlägg direkt från datorn.
Lady Hamilton
CITAT (Monarda @ 11-10-2008, 13:09) *
Och jag har aldrig fattat hur man får dom svarta ramarna. Själv laddar jag från bildbehandlingsprogrammet som följde med kameran till mitt album på odla och därifrån till inläggen.
Det kanske är onödigt omständligt men det blir i alla fall ingen svart ram. smile.gif

Och jag har aldrig fattat hur ni får in bilderna från albumen i inläggen duh.gif Det är helt OMÖJLIGT för mig i allafall.

Hämta albumbilder - så denna knapp är för mig oanvändbar
Berith
CITAT (Lady Hamilton @ 12-10-2008, 00:56) *
Och jag har aldrig fattat hur ni får in bilderna från albumen i inläggen duh.gif Det är helt OMÖJLIGT för mig i allafall.

Hämta albumbilder - så denna knapp är för mig oanvändbar

Måste testa... g.gif

---------
Jo men det funkade ju! bravo.gif

Om du klickar på Hämta albumbilder, och sen klickar på den bilden du vill lägga in så hoppar den ju automatiskt till inlägget. Eller....?
Alba
Längst upp på sidan där jag ska plocka bilder från albumet står det att texteditorn ( de två blå pilarna uppe till höger )skall vara på standard.

Fjällbrud Saxifraga cotyledon.jpg

Jaaa....det fungerar ju. thanks.gif
Berith
Tjusigt! tummenupp.gif

Testade också dom två pilarna, och då blev ju textrutan som efter förhandsgranskning ungefär, så jag klickade tillbaks och då kom textrutan upp som den brukar se ut.
Betty

svart stockros

[attachment=25720:svart_stockros.jpg]

testade bara... och kom fram till att jag tycker att det är bättre att ladda upp bilderna direkt från datorn, då får de visserligen en svart ram men blir inte så jättestora i inlägget. Om man vill se bilden i större storlek så kan man ju klicka på den och sedan klicka upp den till full storlek med +et.
Lady Hamilton

Blåsippa.jpg

Ok det fungerade nu..........(men det har det aldrig gjort förut)
Irene_L

rosa höstflox.JPG Höstflox, Phlox paniculata<br />Blommar: juli-sept. Höjd: 90-120 cm

Åhhh thanks.gif Alba!!! Jag har inte kunnat sätta in bilder från mitt album men nu klickade jag på den där bilden med pilarna och den laddade och sen kunde jag sätta in en bild från albumet yahoo.gif

jippie..nu kan jag klistra in andras bilder också...jag klickade på bilden med de blå pilarna uppe till höger och högerklickade och klistrade in bilden som jag kopierat innan. Vad lycklig jag är..detta har jag inte kunnat göra förut här på Odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon