|
svennis
11-10-2008, 10:17
Jag som tycker om att gräva.. gräva 011.JPG Hönsen har också fina hösfärger, 2 stridshöns. stridshöns.JPG Efter hund besök så sitter vettskrämda.. Grannens hund har varit på besök.JPG
Ezereht
11-10-2008, 11:13
Söta dom där hönsen, håller på läsa böcker om höns till min lilla son. Har alla höns sådana små skägglappar? Och har du några höns av den där sorten som har en rolig tofs på huvudet?
Dikar du för rosornas skull? Gräver ner dränering eller bara ett dike? Är det för att det brukar bli blött i det hörnet av trädgården eller någon annan anledning?
svennis
11-10-2008, 11:21
CITAT (Ezereht @ 11-10-2008, 12:13)  Söta dom där hönsen, håller på läsa böcker om höns till min lilla son. Har alla höns sådana små skägglappar? Och har du några höns av den där sorten som har en rolig tofs på huvudet?
Dikar du för rosornas skull? Gräver ner dränering eller bara ett dike? Är det för att det brukar bli blött i det hörnet av trädgården eller någon annan anledning? Där är helt vattensjukt något som skulle varit gjort.. Mina höns kommer från Bertil på Munka Garden. Bertil är van att ha de bäste hönsen. Höns med tofs finns. http://www.munkagarden.com/munkagarden/historia.htm
Ja nu blir vi nyfikna, vad ska du plantera för rosor i diket tro ?
svennis
11-10-2008, 15:00
CITAT (Kajsa @ 11-10-2008, 14:52)  Ja nu blir vi nyfikna, vad ska du plantera för rosor i diket tro ? Så långt hade jag inte tänkt ännu, varför inte. Pimpineller ..
svennis
12-10-2008, 16:19
Hur tror ni det känns nu då... Lagt röret 035.JPG
Hur det känns???????????säkert jättebra men kanske ont i ryggen?.Så fina hönsen är. Pimpineller i diket är ingen dum idé,det kommer att blir fint.
Har du ont i ryggen svennis, inte sett till dig idag ? Ser ruskigt jobbigt ut det där, tror också på pimpineller, dom tål nog lite fukt.
svennis
15-10-2008, 07:29
[quote name='Kajsa' date='15-10-2008, 00:08' post='915331'] Har du ont i ryggen svennis, inte sett till dig idag ? Ser ruskigt jobbigt ut det där, tror också på pimpineller, dom tål nog lite fukt. Vi ska surfa mycket, det är nyttigt för vår hjärna, den håller sig ung längre. Allt enligt en amerikansk undersökning. Du måste väl hålla igång din hjärna Kajsa, för att klara av din frimärksamling. Jag har ju mask i Ryggen, besvärande... Försöker bota med kålblad. LATmask kan vara mycket jobbigt.
 Hahahaha det tror jag inte på.Du och latmask går inte ihop.Jag är latmask idag,det ösregnar just nu här.
svennis
15-10-2008, 15:37
[quote name='renate' date='15-10-2008, 14:58' post='915577']  Hahahaha det tror jag inte på.Du och latmask går inte ihop.Jag är latmask idag,det ösregnar just nu här. Ja! Idag får vi sitta inne o vara glada för det vi fått gjort. Det har ju varit ett fantastiskt väder nu ett bra tag. Bina kom hem fullastade med pollen igår. Planerar att plantera på riktigt de spännande pimpineller jag fick från Pirjo Rautio. Aila Korhonen är en, är visst 3 plantor. 1 planta till Noranettan om hon dyker upp. http://www.simolanrosario.com/a-uudet-sivu...onen-pieni.html
Visst är det väl lite skönt få boa in sig snart, läsa, tända ljus, slappa lite mer vid TV. Hösten är en massa jobb med att gräva ur komposten, gräva grösakslandet, klippa ner växter, plantera rosor, plantera lökar, flytta runt en del mm. Nu har jag bara löven kvar och det känns skönt, så visst kan man få ont i ryggen svennis. Pysslar bara med frimärkena på vintern, finns inte tid för det annars.
AnnammA
17-10-2008, 07:52
CITAT (Kajsa @ 15-10-2008, 17:15)  Visst är det väl lite skönt få boa in sig snart, läsa, tända ljus, slappa lite mer vid TV. Hösten är en massa jobb med att gräva ur komposten, gräva grösakslandet, klippa ner växter, plantera rosor, plantera lökar, flytta runt en del mm. Nu har jag bara löven kvar och det känns skönt, så visst kan man få ont i ryggen svennis. Pysslar bara med frimärkena på vintern, finns inte tid för det annars. Vad roligt, Kajsa : här finns en till (fd, kanske senare igen...) frimärkssamlare. Ett tag samlade jag på vackra FDC och konst på frimärken, men det blev nedlagt på 90-talet när man började föröka sig...Jag har funderat på det här, hur länge vi får ha kvar postväsendet och frimärkena...Cyberspace tar över... Hm. Har du månne samlat rosor på frimärken? Jag har för mig att det finns dylika svenska. Rosen Ingrid Bergman har jag för mig finns som frimärke. Minns jag fel?
Visst har jag en del blommor på frimärken, men annars samlar jag Slanias frimärken och alla svenska. När det blir vinter är det en rolig hobby. Det kom ut ett häfte med rosor 1994 med rosorna, Rosa dumalis, Rosa alba Maxima, Peace, Tuscany och Quatre Saisons.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|