Ciczi
I morse bjöd vädret på plantering så jag for ut och började. Fick dock börja med att kratta barr eftersom det har blåst en hel del här den senaste tiden. Efter det kunde jag plantera krokusen jag köpt på Odla bland annat.

Nu har jag precis ätit och sitter mer eller mindre i en planteringskoma. Är ganska trött nu men oj så skoj man kan ha i en trädgård. sweatingbullets.gif

Och tror ni inte att 340 krokusar på ett och samma ställe blir supernice... happy.gif

De sista 7 lökarna är narcisser som skulle kompletteras...

/en trött Ciczi d010.gif
Margith
Tack!
Du har just gett mig ett nytt, mycket användbart ord: planteringskoma a0a.gif

340 krokusar på ett och samma ställe, tror jag kommer att bli helt fantastiskt wub.gif
Irene_L
Åhhhh vad fint du kommer få det i vår när alla lökarna kommer att blomma! tummenupp.gif
Nu får du unna dig vila...det är du värd! yes.gif
skogstroll
CITAT (Ciczi @ 11-10-2008, 13:52) *
I morse bjöd vädret på plantering så jag for ut och började. Fick dock börja med att kratta barr eftersom det har blåst en hel del här den senaste tiden. Efter det kunde jag plantera krokusen jag köpt på Odla bland annat.

Nu har jag precis ätit och sitter mer eller mindre i en planteringskoma. Är ganska trött nu men oj så skoj man kan ha i en trädgård. sweatingbullets.gif

Och tror ni inte att 340 krokusar på ett och samma ställe blir supernice... happy.gif

De sista 7 lökarna är narcisser som skulle kompletteras...

/en trött Ciczi d010.gif

ser fram emot en bild på resultatet! smile.gif
Ciczi
CITAT (Margith @ 11-10-2008, 14:46) *
340 krokusar på ett och samma ställe, tror jag kommer att bli helt fantastiskt wub.gif

Tja riktigt på samma ställe är de ju inte. Vi har installerat en värmepump som står på en gjuten betongplatta och runt denna har jag planterat 340 krokus. Kanten är lite ful och jag tänkte att det kunde bli fint.

Måste sedan hittat några söta sommarblommor som inte blir för höga som man kan så runt om där så att det blir fint även när krokusen är överblommad.

Förslag tack!!!

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon