Full version: Hemma igen
Monaxe
Det var faktiskt bättre än vad jag vågade drömma om....underbart klimat, ca 30 grader dygnet runt, 28 grader i vattnet. Turkosskiftande salta vågor och stränder som var ljuvliga.
Maten var väldigt fin, mycket fisk och skadjur förstås, vågande mej till och med att prova på ostron, det var gott! Folk var gästvänliga och mycket hjälpsamma, trots att nästan ingen kunde engelska och vi ingen spanska, så gick det bra att göra sig förstådd ändå.

Den sköna karibiska stämningen var ljuvlig, ingen stress, mycket skratt och prat och det som inte gjordes i dag kunde göras i morgon...Lite mer av den inställningen skulle vi nordbor nog må bra av...

Visst kunde man se att fattigdomen bitvis var stor, en del hus var endast ruckel, skräpet låg i drivor utefter vägar och på en del gator. Lösspringande hundar och katter är alltid ett svårt kapitel för mej, men här såg faktiskt hundarna välmående ut, trots att de flesta var herrelösa. När man kom in i butikerna hade väldigt många skålar med torrfoder utställt till hundarna, så det var inga magra stackare som sprang omkring. Men visst...ändå...de skulle behöva tas om hand....

Resan är ett kapitel för sig...24 timmar en väg, det gällde att inte stressa upp sej och oroas över risken att missa någon flight. Mellanlandningen i Caracas skulle man kunna skriva en novell om...det var bland det rörigaste och vimsigaste och minst effektiva jag sett i flygplatsväg...

Men vistelsen på ön Margarita var värd det, jag tvekar inte att åka igen om tillfälle och pengar dyker upp!

Isla 5.JPG

estet
Häärligt!! bravo.gif

Har själv fått uppleva det karibiska lugnet och stämningen ett flertal gånger på Barbados. Verkligen "laidback" biggrin.gif

Paradiset!!
Wilmer
sick.gif ÅÅÅ vad jag blir badsugen!! Härligt att semestern blev lyckad, det är bara till att börja spara igen nu då. Synd att jag inte fick plats i väskan, ska köpa dig en stor till nästa resa flirting.gif
krellus
Låter härligt!

Har själv varit på Guadeloupe och kollar precis efter en resa till karibien lagom till min 40 årsdag.
Okej, man är ute i goooood tid flirting.gif
Solstorm
Då fick maken en bra födelsdag. Karibien är underbart!
Ramred
Wow! Så härligt det såg ut.
ninnisky
Så härligt att ni hade en fin resa! biggrin.gif l
stennie
Ser verkligen underbart ut !!!!!
Myosotis
Verkligen inte min grej, får värmeslag bara av att titta på bilden! sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif Men som tur är så är ju smaken olika. Kul att ni hade en trevlig semester! Och välkommen hem.
Aqvakul
Så trevligt att det blev lyckat. Det ser verkligen gudomligt ut. wub.gif
Irene_L
Åhhh vilken underbar resa...det ser härligt ut!! tummenupp.gif
Biggan_
Välkommen hem Monaxe! smiley_small_hug.gif
Så härligt att resan blev lyckad!
Ralf
Välkommen hem!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon