CITAT
Skadlig kod hittades i filen C:\TEMPORARY INTERNET FILES
Angrepp: Trojan.JS.Agent.db
Åtgärd: Filen har tagits bort.
Så säger meddelandet i korthet, som jag får upp vid varje klick på inlägg etc. Låter inte så bra väl? Har hänt flera här inne.
Det ligger ett (antagligen inaktivt) virus i din katalog med temporära filer. Förmodligen nedladdad från nån mindre seriös site du surfat på.
Nånstans i din browsers inställningar (exakt var beror på vilken browser du använder) finns en funktion för att radera alla tillfälliga filer, använder du den bör programmet försvinna.
Du bör också uppdatera din browser, du kör antagligen en jättegammal version.
Nja, jag sitter på jobbet och surfar bara på den oseriösa sidan Odla.nu det räcker så bra. Med tanke på mitt företag är det knappast något fel på program/browser/virusporgram etc. Men jag ska nämna dina misstankar.

Tack för svaret men det löste nog inget.
En annan möjlighet är att er virusscanner upptäckt ett virus där inget finns. Det är mycket vanligt, eftersom virusjägare normalt sett söker efter korta textsnuttar i program, och de snuttarna kan dyka upp på andra ställen än i virus.
Ytterligare en möjlighet: använder ni webmail? I så fall kan du ha fått viruset som attachment med ett spam-mail.
Att uppdatera browsern föreslog jag för att både Internet Explorer och Firefox har haft buggar som gjort att oseriösa sites kunnat ladda ner virus på datorerna hos folk som surfat in, utan att användaren vetat det. De hålen skall vara tillpluggade i de senaste versionerna.