Wilmer
CITAT
Skadlig kod hittades i filen C:\TEMPORARY INTERNET FILES\
Angrepp: Trojan.JS.Agent.db
Åtgärd: Filen har tagits bort.

Får varningen efter varje klick jag gör här - verkar inte så bra eller??
MariaS
Haft samma problem här idag. Mitt virusprogram talade snällt om att programmet bytt namn och att det härstammar från en gratisvara vid namn: Adware.win32.agent.

Jag har raderat detta programmet (som jag fått av medlem här på ODLA) samt höjde nivån på virusprogrammet till det högsta.

Nu fungerar det som det ska igen.
Wilmer
Jag surfar vidare, inte min dator så jag kan inget göra åt det om problemet ligger hos datorn (händer bara här på odla).
djur7
jag får också varning för varje klick väldigt irriterande... försöker ta bort det...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag får det också och det går inte att ta bort. Mycket irriterande.

Är det trojaner här på odla och virus? Fick nämligen också 2 virus samtidigt imorse

Är det någon som har meddelat Göran?

Elisabeth
Wilmer
Jag skrev under support rubriken, men det kanske inte är tillräckligt när jag tänker efter?
MariaS
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-10-2008, 15:03) *
Jag får det också och det går inte att ta bort. Mycket irriterande.

Är det trojaner här på odla och virus? Fick nämligen också 2 virus samtidigt imorse

Är det någon som har meddelat Göran?

Elisabeth

Jag har just meddelat Göran om problemet!
Pjater
hehe, vad har ni för virusprogram??
lite lustigt det verkar ju vara en trojan det ska inte bara funka så tongue.gif
Wilmer
För min del så är det på jobbet, vet (tror jag vet) att en trojan inte fungerar så, därför tycker jag något är knepigt.
Myosotis
Här är det som vanligt, dvs. segt men inga trojaner eller liknande. Hoppas ni inte har råkat ut för något farligt.
Netha
CITAT (MariaS @ 13-10-2008, 14:53) *
Haft samma problem här idag. Mitt virusprogram talade snällt om att programmet bytt namn och att det härstammar från en gratisvara vid namn: Adware.win32.agent.

Jag har raderat detta programmet (som jag fått av medlem här på ODLA) samt höjde nivån på virusprogrammet till det högsta.

Nu fungerar det som det ska igen.

Spywareprogr heter INTE adware ... det heter ... Ad Aware
blomkronan
Har inte märkt något... Jag har varit utan virusprogram i en månad!(mitt gamla hade gått ur tiden) Igår fick jag tummen ur.. och la in mitt virusprogram som har legat i lådan sedan i julas. Vi köpte Norton i hop med ungarnas datorer i julas och fick en extra användare "på köpet". Så jag hade väll tur att jag tog tag i saken...
Platinum
Hittade detta på flashback...i nedan nämnda fall gällde det bilddagboken.

CITAT
Jepp!

Vi har haft ett antal som fått samma varning!

Det lustiga är att våra symantecburkar inte gett ett enda larm fast än våra andra klientskydd har larmat frekvent i dag..

Larmet kommer från en reklam banner som sprids från en känd bannerdistributör!

I.o.m. att det är reklambanners så är de inte knutnna till endast en sida..

Virustotal meddelade i morse att endast 3 av 36 detekterade smittan.
Bland dessa var det F-secure och kaspersky som detekterade smittan..

Enligt innehållet i smittan så har en väldigt lik fil som denna funnits sedan 19 September och hade då sitt ursprung från en specifik webbplats!
Det är tydligen 1:t nu som den börjat spridas och då mest i Europa så alla med t.ex. amerikanska och Japanska klientskydd ligger långt efter med detektionen av denna smitta!

Själv sitter jag med Avast och har inte fått denna virusvarning
Azur
En banner? En jpg eller gif, alltså? Låter som falsklarm.
KURT
F-secure sprider falskt alarm:

http://www.idg.se/2.1085/1.185283/f-secure...er-falskt-alarm
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kör F-secure och varje gång jag gick in på Odla så fick jag varning. Och så var det en jobbig sak, gick inte att plocka bort, gick inte att sätta i quarantän, inte något kunde man göra.

Men den hittade också 2 virus när jag direkt scannade genom hårddisken. Satt halva dagen med den sk.....en.

Och till allt elände misstänkte jag ett nyinstallerat program som jag direkt plockade bort, innan jag märkte att det kom från odla.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon