DrGreenthumb
Hej!

Ny på forumet så jag börjar med att låta er hjälpa mig lite, skämt åsido HAR jag faktiskt problem:

Håller på att fixa till en fin liten set up, kommer köra lågenergi, men kommer ändå behöva kolfilter och då kommer jag till frågan, då jag inte har "installerat" ett sådant, hur fasiken man gör?!

Jag vet att man ska ha inströmmande luft in i utrymmet, en vanlig fläkt för in/utsug, samt en kanalfläkt med en slang som leder luften från utrymmet in i ett kolfilter, som sitter monterat utanpå mitt odlings-skåp, eller?

Hur ser man till att luften kommer UT, det är det jag undrar, hur själva kopplingarna och förgreningarna går till, kanske någon som orkar göra en liten steg för steg anvisning eller kanske bara försöka förklara så smart som möjligt

Tack på förhand alla glada för hjälpen

DrGreenthumb

Thomas Wahlqvist
Vad skall du ha kolfiltret till?
Gevalia Ädelrost
Till att få bort ganjalukten.

Moderator: Släng denna tråd! Herr Grästumme: Sök dig till ett av de relevanta (här onämnbara) forumen.
shimasonti
tror du har hamnat i lite fel forum biggrin.gif

men för att svara på din fråga, så ska kolfiltret sitta på utsugen inne i rummet, för att bilda ett undertryck i setupen för att på så vis filtrera bort odörerna. så då blir det kopplat kolfilter> slang > fläkt > Ut!

ett kolfilter skall alltid sugas igenom och inte pressas ut med luft.

men såna här odlingsfrågor finns det bättre forum för
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon