Alba
Jag fick frö av Irene i våras till Rödmalva-Malva Sylvestris Zebrina.

I dag.....den 14 oktober......är den fortfarande översållad med blommor.
Detta är det sista som nu blommar i min trädgård.

En liten maskros med sin vackra fröställning. Väldigt kraftig fröställning som inte går att blåsa bort som det brukar gå.

Rödmalva ..14 oktober 004.jpg Jag fick frö av Irene i våras av Rödmalva---Malva Sylvestris Zebrina.<br />Så här fint blommar den idag den 14 oktober.

Maskros fröställning 14 oktober-08
Alexander-VG-zon3
vacker bild tummenupp.gif här blommar den också mycket än .
Wilmer
Här med, mycket trevlig malva får jag säga tummenupp.gif
Heda
Oooh (tantutrop) bravo.gif så fin den är!! Har köpt fröer som ska sås till våren! Sådde du inomhus förresten? Eller med köldperiod?

//Heda
Irene_L
tummenupp.gif Vad roligt att den blommar så fint hos dig!
Alba
CITAT (Heda @ 14-10-2008, 17:36) *
Oooh (tantutrop) bravo.gif så fin den är!! Har köpt fröer som ska sås till våren! Sådde du inomhus förresten? Eller med köldperiod?

//Heda

Jag sådde inne i vanlig rumstemperatur 12/4.......och fröerna började gro redan den 15/4.

Så snart de börjat gro ställde jag krukorna under lysrör.

Ingen köldperiod.
titti49zon6
Så fina bilder Alba, vissst är det härligt att det fortfarande dyker upp en o annan blomma
här blommade vanliga vallmor för nån dag sen
malin72

år-2008 1456 (Large).jpg

så ser det ut här med...massor av blommor tummenupp.gif visst är det fint nu på hösten maskrosensfröbild var så vacker 000.gif
Monarda
Det här blir nog sista blomman för i år.
Har väntat två år på att få se denna trumpet blomma och nu var det dags, i grevens tid.

PA190515.jpg

Husihelvete
Vad roligt att se att det blommar runt om i Sverige fortfarande. Hos oss blommar solrosen fortfarande som en galning och det kommer bara nya blommor. Jag ska ta och ordna med fotobevis snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon